Petra Fehring | 10 mei
Zie jij nut en noodzaak van een marketingboodschap?

Het kiezen van een niche is mega moeilijk
Waar veel ondernemers mee worstelen maar waar we niet onderuit komen, is kiezen welke markt we dienen. Jawel, ook voor ons als VA is het belangrijk dat we een niche kiezen. Waarom? Omdat we nou eenmaal niet voor iedereen kunnen werken. En na de niche volgt een belangrijke stap: onze marketingboodschap. Zie jij nut en noodzaak van een marketingboodschap?
Het kiezen van een niche is mega moeilijk voor menigeen. Echt, ook voor onze klanten!
Maar door het kiezen van een niche wordt duidelijk:
- voor wie we werken
- welke diensten we exact leveren
- welk resultaat onze diensten opleveren
Wat ik echter steeds zie, is dat VA’s zich heel algemeen profileren. Ze noemen hele grote doelgroepen. Ze zeggen dat ze alle ondersteuning leveren. En dat ze zorgen dat de ondernemer meer tijd heeft voor taken die alleen hij of zij kan doen.
Klopt als een bus natuurlijk, maar het is te algemeen!
Daarmee zie jij nut en noodzaak van een marketingboodschap!
Want met een marketingboodschap geef je heel duidelijk aan:
- wie je doelgroep is
- wat het probleem is dat je oplost
- wat het resultaat is dat je dienst oplevert
Laten we wel wezen: we zijn niet goed in alles. Ook ik niet! Want ook ik heb mijn expertise. Een voorkeur voor werkzaamheden waar ik in uitblink. Met een heel specifiek doel en resultaat dat ik graag wil bereiken.
Grappig is dat we denken dat we als VA allemaal hetzelfde doen. Nou echt niet! We zijn allemaal anders en leveren onze eigen diensten. Tijdens de trainingen die ik geef, komt dat ook steeds weer naar boven. Heel bijzonder om te ontdekken dat we allemaal:
- iets anders goed kunnen en leuk vinden
- een eigen voorkeur hebben met het soort klanten waar we het liefst mee samenwerken
- een ander resultaat leveren door hetgeen we doen
Vraag maar aan de deelnemer van mijn trainingen 🙂

Gericht op zoek naar die perfecte klant die bij ons past
Als we eenmaal onze marketingboodschap geformuleerd hebben, kunnen we heel gericht op zoek naar die perfecte klant die bij ons past. We kunnen dit helder formuleren. Waardoor klanten zich aangesproken voelen. En juist voor ons kiezen. Omdat zij voelen en zien: jij bent de perfecte VA voor mij!
Die marketingboodschap passen we overal toe:
- op onze website
- in onze social media profielen
- op je visitekaartje
- op je handtekening onder iedere email
- mondeling tijdens netwerkbijeenkomsten
- etc. etc.
Zie jij nut en noodzaak van een marketingboodschap? Ik hoop het wel!
Ben heel benieuwd wat jouw marketingboodschap is.