Janke papa | 28 juli 2021
Waarom een mooie website niet toereikend isZelfs niet als die website héél duur was!
blog
Herken je dat? Je hebt een gesprek met een potentiële opdrachtgever. Ze willen graag werkzaamheden aan je uitbesteden want ze zijn super druk en tegelijkertijd hebben ze echt behoefte aan meer klanten. Ze vragen of jij voor hun de nieuwsbrief en sociale media kunt regelen en of je nog tips voor ze hebt.
Jij stelt allerlei vragen om een goed beeld te krijgen waar precies de behoefte ligt en waar de bottleneck zit. So far so good. Totdat je vraagt naar de website.
- Hoeveel nieuwe klanten krijg je via de website?
- Heb je een funnel?
- Hoeveel downloads van je e-book krijg je?
- Komen er voldoende mensen op je event?
Je merkt direct een andere sfeer. Nee hoor, die website die was heel duur en daar hoef je niets aan te doen…. Conclusie, je hebt een gevoelige snaar aangeraakt. Die website was vast heel duur maar die doet waarschijnlijk niet wat die zou moeten doen.
Hoe ga je nu verder?
Ga je snel over naar een ander onderwerp? Of probeer je je om deze OG te overtuigen? En hoe overtuig je dan je klant?
Dat vertel ik je graag in dit artikel.
Meestal is het belangrijk dat de website nieuwe klanten voor je aantrekt en dus omzet voor je maakt. En om dat voor elkaar te krijgen zijn er heel veel stappen nodig. Denk aan het inregelen van processen en het inzetten van elkaar versterkende marketing uitingen. En met die stappen kan jij als VP de opdrachtgever / werkgever heel goed helpen.
Bij de opleiding Virtueel Succes leer je wat er allemaal nodig is om met je website goed zichtbaar te worden. Je leert in 6 maanden alle aspecten die bij online marketing belangrijk zijn, zodat je optimaal met opdrachtgevers kunt meedenken en advies te geven.
Je leert onder andere welke verschillende marketing tools je kunt inzetten om gerichte marketingcampagnes te lanceren en je leert het online sales proces in te richten. Je brengt het geleerde direct in praktijk bij een praktijkopdracht. Dus bij een ondernemer in zijn of haar bedrijf. Hierdoor beklijft het geleerde veel beter.
Wil jij vanuit expertise en kennis van zaken een gesprek met een ondernemer kunnen voeren over hoe de online zichtbaarheid verbeterd kan worden, zodat er nieuwe klanten en meer omzet behaald wordt? Dan is dit allicht een hele geschikte opleiding voor jou.
Hier lees je meer over de inhoud van deze certificeringsopleiding.
'Ik wilde klanten helpen met een gedegen strategisch advies, en niet meer hapsnap een nieuwsbrief uitsturen of een post plaatsen. Werken vanuit een duidelijk plan van aanpak. Ik voel me nu sterk als sparringpartner naar ondernemers toe op online marketinggebied. Ik kan adviseren, systemen implementeren en de ingeslagen weg continueren.’
— Rachella Boellaard, BoelSupport
durf door te vragen
Hoe kan je de klant overtuigen?
En dan dat overtuigen van die ondernemer met die dure website… Hoe ga je dat doen? Ik begin met het stellen van een paar vragen én ben oprecht geïnteresseerd in de antwoorden:
- Wat wil je bereiken met je website? Wat is je doel?
- Wanneer wil je dit doel bereikt hebben?
- Hoe weet je of je op koers ligt? Welke KPI’s heb je hiervoor bepaald?
Vaak begint hier ongeveer gesputter… Dan stel ik voor om samen naar Google Analytics te kijken en kan ik overtuigen met de cijfers. Die onderbouwen wat er werkelijk gebeurt. Het wordt visueel en de ondernemer snapt dan wat ik bedoel met mijn vragen, maar ook met wat de website op dit moment oplevert.
Ook dat leer je tijdens de opleiding Virtueel Succes 😉