Waarom een blog schrijven en inzetten als marketing?

Met de Academie voor Virtueel Professionals heb ik afgesproken dat ik elke week een blog schrijf. Dit doe ik niet alleen voor de academie, maar ook voor mijzelf. Elke week een blog schrijven vergt best veel discipline en tijd, want voor je het weet is de week voorbij en moet je wel je blog klaar hebben. En waar ga je het dan elke keer over hebben?

Continuïteit van online marketing belangrijk
Doordat ik zelf elke week een blog schrijf weet ik hoeveel tijd dit kost. Dat geldt ook voor de ondernemers waarmee ik samenwerk. Ook zij bloggen en versturen een nieuwsbrief. In het schrijven van content gaat heel veel tijd zitten. Dit wordt nogal eens onderschat. Daarom laten ondernemers het vaak zitten en posten af en toe iets op social media.

Maar juist de continuïteit is zo belangrijk voor je online marketing. Je wilt tenslotte graag dat potentiële klanten van jouw bestaan af weten zodat ze uiteindelijk het product of de dienst bij je afnemen. Met één blog, post op social media of nieuwsbrief ben je er nog niet. Voordat potentiële klanten met jouw bedrijf zaken doen willen ze je eerst leren kennen, daarna gaan ze je aardig vinden en vervolgens gaan ze je vertrouwen. Dit heet in de marketing de Know-Like-Trust factor.

Ik ben zelf ook net gestart als ondernemer en ik wil ook dat mijn doelgroep van mijn bestaan af weet. Daarom heb ik ervoor gekozen om elke week te gaan bloggen. Vandaag de dag is het belangrijk dat je online zichtbaar bent. We doen tegenwoordig alles online! Maar als ondernemer moet je wel een lange adem hebben.

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *