Certificering Opleiding speciaal voor Support Professionals (loondienst) en Virtueel Assistenten / Professionals (zelfstandig) die zich willen specialiseren in de digitaal transformerende wereld

Virtueel Succes

Leer in 3 modules hoe je ondernemers helpt de digitale ontwikkelingen in hun bedrijf toe te passen om te kunnen groeien en de werkdruk te verlagen, waardoor jij een expert status krijgt en opdrachtgevers met jou willen werken!

Ben jij een Support Professional en wil je niet langer afwachten wat er in de arbeidsmarkt gebeurt? Neem jij het heft in handen en zoek je naar nieuwe specialistische kennis waardoor je interessant bent en blijft voor werkgevers? Nu en in de toekomst door de digitalisering en bijbehorende ontwikkelingen? Waardoor jij over de talenten beschikt die ondernemers zoeken?

OF

Ben jij een Virtueel Assistent en krijg jij steeds vaker de vraag van ondernemers om hen te helpen met online marketing? Ben jij op zoek naar een manier om je te onderscheiden in de markt door naast online marketing expertise ook alle andere operationele taken in het bedrijf te optimaliseren? Zelfs waar mogelijk te automatiseren? Wil jij klanten aantrekken en je inkomsten verhogen?

Z

Wil jij een volgende stap zetten in je carrière / bedrijf door specialisatie in nieuwe ontwikkelingen zodat je interessanter wordt in de markt?

Z

Ben jij geïnteresseerd in de digitalisering en wil je dit in je werk kunnen toepassen zodat je weer uitgedaagd wordt?

Z

Heb jij behoefte aan kennis op het gebied van online tools en techniek?

Z

Wil je leren hoe je ondernemers kunt helpen met het implementeren van die digitale ontwikkelingen door een plan van aanpak te maken?

Z

Zoek je naar een manier om het adviseren en ‘naast de ondernemer staan’ concreter in te kunnen vullen?

Z

Ben jij op zoek naar succesvolle ondernemers die willen groeien en daarin continu ondersteund willen worden?

Z

Wil jij vol zelfvertrouwen nieuwe kennis kunnen toepassen?

Dan is dit de juiste opleiding voor jou!

Wanneer je een eigen bedrijf hebt als Virtuele Assistent start je vaak vanuit bestaande expertise en je werkervaring van de afgelopen jaren. Je merkt echter dat er steeds meer nieuwe vragen komen vanuit de markt. Vragen over het toepassen van online marketing. Het updaten van website teksten, het inzetten van email marketing, webinars organiseren en een lanceringsplan maken voor een nieuwe dienst. Wellicht kun je bepaalde taken wel uitvoeren, maar je mist het zelfvertrouwen om ondernemers te kunnen adviseren en zelf met een plan van aanpak te komen. Dat maakt je onzeker.

Als Support Professional merk je dat je uitgekeken bent op het huidig takenpakket. Je hebt behoefte aan een nieuwe uitdaging en je wilt jezelf ontwikkelen. Door de veranderingen in de digitaal transformerende wereld ben je getriggerd wat dat voor jou betekent. Welke kansen zijn er? Welke kennis en vaardigheden passen bij jouw vakgebied waardoor je nieuwe waarde kunt bieden binnen het bedrijf van je werkgever? Of mogelijk zelfs bij een nieuwe werkgever?

Wat jouw uitgangspunt of achtergrond ook is, het wordt hoog tijd dat jij je specialiseert!

Dat vraagt om nieuwe kennis over de operationele kant van een bedrijf. Wat je hierin kunt automatiseren. Werken met online tools en techniek. Het verbeteren van de functionaliteiten op de website. Zodat het bedrijf tijdig aanhaakt op alle nieuwe ontwikkelingen.

Veel ondernemers willen online marketing inzetten. Hoe fijn als jij weet hoe dit werkt. Welke keuzes slim zijn. Waarom niet alles voor elke doelgroep werkt. Hoe je het implementeren van online marketing aanpakt. Wat je nodig hebt van je opdrachtgever en wat jij zelf kunt oppakken.

Marketing is echter niet voldoende. Uiteindelijk wil iedere ondernemer groeien dus moet marketing tot sales leiden. Wat kan jij betekenen in dat proces? Hoe zorg je dat leads en prospects ook daadwerkelijk actie ondernemen en vol vertrouwen JA tegen het aanbod zeggen?

Wetende dat mobiel de toekomst is en steeds meer potentiële klanten via hun mobiele telefoon naar een passend aanbod zoeken, is het belangrijk om de website daarop aan te passen. Sterker nog, ondernemers krijgen het advies te zorgen dat ze altijd zelf snel aanpassingen kunnen doorvoeren. Hoe kan jij een rol spelen in het optimaal inrichten van de website en deze up to date houden?

Wat zijn de consequenties hiervan op de interne bedrijfsprocessen? Wat kan geautomatiseerd worden m.b.v. online tools? Waar kunnen jullie tijd en geld besparen? Hoe kan de opdrachtgever uit de operatie gehaald worden en zich focussen op strategische stappen? Allemaal belangrijke aspecten waar juist jij als Virtueel Support Professional veel inzichten in hebt. Met nieuwe kennis van de online mogelijkheden kan jij die volgende stap bieden waar ondernemers in het huidige tijdperk hun slag moeten slaan.

Wanneer jij ook het gehele proces rondom het leveren van diensten en/of producten onderzoekt, vereenvoudigt en waar mogelijk automatiseert, ben jij degene die enorm bijdraagt aan de klantenservice. Een onderdeel waar ieder bedrijf zich vandaag de dag in kan onderscheiden. Klanten eisen meer en meer service. Vooral doordat sommige bedrijven juist doorslaan in het automatiseren en klanten zich niet gehoord of gezien voelen.

Wat is een bedrijf zonder financiële doelen? Hoe hou je in de gaten dat de acties ook resultaat opleveren? Hoe houd je de kosten laag? Juist: door te meten! Statistieken bijhouden rondom marketing – omzet – winst worden steeds belangrijker in de digitale veranderingen. Alles is te meten. En daardoor kan de ondernemer tijdig bijsturen.

Kortom: alle 7 onderdelen van SOM7® zijn belangrijk en behandelen we in 3 modules:

Module 1: Online Marketing & Sales

Module 2: Dagelijks Management, Communicatie & Leveren van Diensten / Producten

Module 3: Financiën & Statistieken

Voor ondernemers geldt dat zij zoeken naar Virtueel Support Professionals met expertise op het gebied van digitalisering!

De vraag of zij iets met de digitalisering moeten doen, speelt niet meer. Dat weten ze. Het is niet langer weg te denken in dit tijdperk. Echter, gebrek aan tijd en kennis speelt nog steeds. Ze zijn geneigd om van alles te doen. Of juist helemaal niets. Daarnaast benutten ze het te weinig en ze zetten bestaande online tools niet optimaal in. Dat is echt een gemiste kans.

In 2017 heeft de Wereld van de Ondernemer onderzoek gedaan onder de MKB deelnemers aan het jaarlijks WVDO event en bleek dat 90% van hen wil digitaliseren. Ze geven echter 3 redenen aan waarom ze dit nog niet doen:
  1. Gebrek aan tijd
  2. Gebrek aan kennis
  3. Onvoldoende geld om te investeren.

Zij willen praktisch toepasbare en laagdrempelige oplossingen. Geen dure consultant. Geen dure software. Hoe fijn is het als zij met jou kunnen samenwerken omdat jij de mogelijkheden onderzoekt passend bij hun strategie, een plan maakt en direct kunt uitvoeren.

Daarom zijn alle aspecten die belangrijk zijn in de digitaal transformerende wereld gecombineerd in de opleiding Virtueel Succes.

Persoonlijk geloof ik in doen. Alles wat je leert, toepassen in de praktijk. De techniek is geweldig maar gaat niet vanzelf. Je moet nadenken over het proces. De stappen achter de schermen. Wat er gebeurt zodra iemand zijn gegevens op een website achterlaat. Beslissen of je ‘links’ of ‘rechts’ afslaat. En bepalen wat de logische vervolgstap is.

Daarnaast geloof ik in een samenwerking waarin je naast elkaar staat. Jij bent een professional en ondersteunt de ondernemer. Dat betekent dat je ook nadenkt over de mogelijkheden. Dat je snapt wat je opdrachtgever wil bereiken. Waardoor jij zelfstandig keuzes kunt maken. Hoe fijn is het voor je opdrachtgever als jij met voorstellen komt waar hij feedback op kan geven i.p.v. dat hij alles zelf moet uitzoeken.

De opleiding is zodanig opgezet dat je het geleerde direct in de praktijk gaat toepassen. Dat is ook de reden waarom het totale programma 12 maanden duurt. Iedere maand leer je een volgend stuk en ga je met je opdrachtgever aan de slag! Je hebt tijd en ruimte nodig om het te kunnen doen. Om met de ondernemer te ontwikkelen. Om te kunnen bijsturen en aanpassen.

Dat betekent dat je een opdracht zoekt rondom het systematiseren, digitaliseren en waar mogelijk automatiseren van alle operationele onderdelen die je in deze opleiding leert. 

  • Voor zelfstandig Virtuele Assistenten geldt dat je een opdrachtgever zoekt die jou daar graag voor wil inhuren en jou natuurlijk betaalt voor je diensten.
  • Voor Support Professionals in loondienst geldt dat je je werkgever vraagt of je dit als project in de organisatie mag uitrollen. Waarbij ik je adviseer om op een afgebakend onderdeel te focussen.

Door de kennis in de praktijk toe te passen leer je het proces niet eenmalig, maar kun je dit keer op keer bij elke nieuwe opdrachtgever of onderdeel in een bedrijf toepassen.

 

Ik heb voor dit programma gekozen omdat Ik me meer wilde ontwikkelen op het gebied van online marketing, werken op afstand, in the Cloud. Welke mogelijkheden zijn er en hoe pas je het toe? Zeker omdat ik nog helemaal in de beginfase van mijn bedrijf stond en nog geen klanten had.

Mijn doel was om diverse tools te leren kennen en waarbij ik ook weet wat je waar en wanneer moet/kunt inzetten. Ik wilde me bekwamen in social media, meer aan zichtbaarheid doen, de taal van de klant leren spreken. Maar ook hoe je een plan van aanpak aanmaakt, hoe processen lopen en wat er allemaal nodig is voor online marketing.

Het feit dat je het in de praktijk meteen kunt toepassen, vind ik heel zinvol. Ik heb een opdrachtgever die heel bedreven is op haar vakgebied, maar voor wie het ook helemaal nieuw was om online haar diensten te gaan aanbieden. Zij wist in het begin niet wat ze een VA allemaal kon laten doen en ik niet wat ik allemaal voor haar kon betekenen om echt concrete stappen hierin te maken. Dat gaat steeds beter en het is heel belangrijk om hier goed met de klant over te communiceren om helder te krijgen wat de klant wil en wat zijn/haar doel is.

Door het programma ben ik enorm uit mijn comfortzone gestapt, maar het hoort er allemaal bij! Ik zet stappen, ik ben in ontwikkeling, ik groei! En ik hoop mijn kennis snel bij een volgende klant in te kunnen zetten zodat ik nog meer vaardigheid en snelheid krijg.

Yvonne Smedts – @Vays

In de afrondende fase van de opleiding: Binnen 10 weken een Lopend VP Bedrijf, had ik sterk de behoefte mijn kennis op het gebied van online marketing te vergroten. De pragmatische aanpak en bevlogenheid van Petra heeft mij doen besluiten de opleiding bij de academie te volgen. Ik was net gestart als ondernemer en de opleiding bood tevens de mogelijkheid het geleerde toe te passen bij een opdrachtgever. Een vliegende start!

De combinatie van online trainingen, live sessies met de groep en 1:1 met Petra, een besloten community waarin je kunt sparren met medecursisten en een certificeringsopdracht maakt dat de opleiding klopt. Je kunt er alles uithalen wat je jezelf tot doel hebt gesteld.

Mijn leerdoelen zijn met name gericht op het maken van een vertaalslag van de kennis en ervaring die ik reeds heb opgedaan en mijn buikgevoel, naar een gestructureerde benadering, zodat ik geen stappen oversla. Heel fijn om daar met Petra over te kunnen sparren. Hierdoor is het programma echt maatwerk.

Met mijn huidige opdrachtgever (MKB) werk ik toe aan de lancering van een online kennisnetwerk. Het proces van ruw idee naar lancering geeft mij enorm veel energie. En er staan meer lanceringen op de agenda (ook na afronding van de certificeringsopdracht).

Het Virtueel Succes programma heeft mij veel geleverd. Een warm netwerk, relevante kennis en ervaring en een prachtige opdracht!

Miranda Domburg – Dantimee, MKB Office Support

Tijdens het marktonderzoek dat ik uitvoerde voordat ik mijn bedrijf startte, merkte ik dat de grootste vraag bij ondernemers lag op het gebied van online marketing. Omdat ik net de 10-weekse training bij Petra had afgerond was dit programma een perfect vervolg. Ik werkte samen met mijn eerste klant. Dus ik had nog ruimte en wilde graag meer leren.

Mijn doel was om meer inzicht te krijgen in de verschillende systemen, maar ook in de aanpak van het hele proces. Dus plan van aanpak, procesbeschrijvingen, maar zeker ook kennis van de techniek.

Het geleerde direct bij een opdrachtgever in de praktijk toepassen is de beste manier om het onder de knie te krijgen. Door aan de slag te gaan, samen een plan op te stellen en je in de systemen te verdiepen leer je het snelst. Daarvoor is de stage ideaal! Door het oefenen tijdens de theoriedagen kun je snel met de systemen in de praktijk aan de slag.

Het Virtueel Succes programma heeft mij in inzicht gegeven in wat online marketing inhoudt, kennis van systemen en techniek, maar ook inzicht in processen en het opzetten daarvan.

Daarnaast heb ik veel geleerd over de opzet van mijn eigen bedrijf. Waar sta ik, waar wil ik naar toe, en hoe wil ik dat bereiken. Zorg dat je een plan hebt en doelen stelt!

Wendy Twisk – Wendy Twisk VA

 

Ik heb besloten om het certificering programma Virtueel Succes te volgen omdat ik graag een expert wil worden als virtueel assistent.

Omdat ik na het eerste programma Binnen 10 weken een Lopend VP Bedrijf al een goede start had gemaakt, wilde ik doorpakken en leek het mij een mooi vervolg om nu ook kennis op te kunnen doen van alles wat er op online (marketing) vlak te leren is. Mijn VA bedrijf stond nog in de kinderschoenen, dat gevoel had ik, en hoe goed zou het zijn om meteen voor een certificering te gaan zodat ik mijn opdrachtgevers met alle kennis en kwaliteit kan ondersteunen.

Mijn doel was om me te (kunnen) onderscheiden en vertrouwd te raken met alles op online marketing gebied. Met name ook de vele tools en de online techniek die hierbij komt kijken. Hierin lag nog een groot stuk ontwikkeling voor mijzelf als VA.

De kans om het programma volledig met een stage te kunnen doorlopen gaf mij de doorslag. Dit vond ik echt uniek! Ik ken geen andere opleiding waarbij je direct de kans krijgt om alles in de praktijk uit te voeren. Heel erg spannend ook natuurlijk, maar ontzettend leerzaam. Je komt hierdoor meteen 1-op-1 te weten of je al het geleerde ook daadwerkelijk toe kan passen en goed begrijpt. Want alleen dan kun je je onderscheiden en die expert voor je opdrachtgever worden.

Ik had me niet in korte tijd – want de maanden vliegen om – zo kunnen ontwikkelen als volwaardig VA. ‘k Had de opleiding voor geen goud willen overslaan.

Caroline de Grood – Absolutely Fabulous VA

Waarom is dit een certificeringsopleiding?

Iedereen kan zichzelf Virtueel Support Professional noemen. Kwaliteit en kennisniveau kan je aan de buitenkant niet zien. Door de mogelijkheid te bieden dat je je kunt certificeren laat je het niveau van jouw kennis zien. Dit wordt getoetst door de certificeringstesten aan het einde van iedere module. Dat betekent dat certificering voor Virtueel Succes waarde heeft. Je kunt dit voor profilering van jezelf gebruiken waardoor jij je onderscheidt in de markt.

Zelf pas ik alles wat je in de opleiding leert continu voor mijn eigen bedrijf toe. Ik ben in eerste instantie opgeleid (en gecertificeerd) als Online Business Manager waardoor ik weet hoe een online bedrijf eruit ziet en hoe dit te managen. Daarna heb ik met de Academie voor Virtueel Professionals een eigen online bedrijf opgezet. Zelf werk ik ook met een team van VP’s. Ik weet wat een Virtueel Support Professional nodig heeft om succesvol te zijn en wat ondernemers zoeken en wensen als het om online ondernemen gaat.

In de certificeringsopleiding Virtueel Succes leer je de volgende 5 stappen:

Stap 1: WAAROM

Kennis over digitalisering en hoe je dat bij elk systeem van SOM7® kunt toepassen

Je leert hoe online ondernemen werkt en wat je allemaal kunt toepassen. Waarom ondernemers juist dit willen inzetten en wat het oplevert. Hierdoor kan je als sparringpartner met je opdrachtgever meedenken en je begrijpt welke onderdelen geïmplementeerd kunnen worden. Content is een heel belangrijk aspect bij het online ondernemen. Dit speelt een rol in alle onderdelen.

Stap 2: HOE

Plan van Aanpak met je opdrachtgever maken

In samenspraak met je opdrachtgever ga je gericht een plan van aanpak maken voor het doel per module. Dit geeft sturing, inzicht, bepaalt prioriteit en iedereen weet wie wanneer wat aanlevert. Jullie werken samen aan het te behalen doel. Naast overzicht en duidelijkheid zijn de verwachtingen helder en kan je daarop terugvallen.

Stap 3: WANNEER

Je eigen doel voor ogen houden

Het is belangrijk dat jij een eigen leerdoel stelt. Wat wil je je uiteindelijk met deze kennis bereiken? Wat wil je graag in je werk toepassen? Welke rol ambieer jij? Je eigen tijd efficiënt en effectief inregelen hoort daar bij. Je moet deze taken naast andere werkzaamheden / opdrachtgevers uitvoeren. Belangrijk onderdeel om je eigen toekomst nader vorm te geven.

Stap 4: WAT

Systemen, tools en processen implementeren

Je werkt letterlijk met de meest gebruikte marketing tools en gaat actief aan de slag met het uitvoeren van het plan voor je klant. Daarnaast leer je ook praktische tools die het uitvoeren van allerlei stappen vereenvoudigen. Tijd en kosten besparen is het doel! Processen opstellen maakt het geheel voor zowel jouw opdrachtgever als jezelf behapbaar, overzichtelijk en voorkomt fouten.

Stap 5: WIE

Optimaal samenwerken

Je leert hoe je sturing en controle op het gehele proces houdt en een optimale samenwerking creëert. Dat betekent dat je ook leert hoe je constructieve gesprekken voert, teamleden betrekt, feedback geeft en een proactieve rol inneemt. Je zelfvertrouwen groeit enorm en je straalt dit uit. Nu wordt het ‘naast de ondernemer staan’ concreet!

Wat kan deze certificeringsopleiding je opleveren?

N

Je gaat bij iedere module met een opdracht aan de slag waardoor je in de praktijk leert hoe alle stappen te implementeren. Voor Virtueel Assistenten is dit een betaalde ‘stage’ opdracht tegen een gereduceerd tarief. Support Professionals kunnen dit bij hun werkgever inzetten.

N

Tijdens de opleiding stem je regelmatig met de trainers en coaches af over het plan van aanpak en de voortgang waardoor je continu bijschaaft en je niveau al doende groeit.

N

De kennis en vaardigheden die je tijdens de opleiding opdoet is zo breed dat je dit ook bij andere opdrachtgevers kunt inzetten. Uiteindelijk heeft ieder bedrijf een andere strategie, doel, doelgroep en dienst of product.

N

Aan het einde van iedere module wordt getoetst of je het beoogd kennis- en ervaringsniveau gehaald hebt. Wanneer je voor alle drie modules geslaagd bent, ontvang je de formele Virtueel Succes Certificering. Het bijbehorende embleem wordt op jouw naam gemaakt en mag je gebruiken voor je eigen profilering en marketing uitingen.

N

Als zelfstandig Virtueel Professional kun je je tarief verhogen door vernieuwde expertise. Ben je in loondienst? Dan kun je altijd onderzoeken wat de waarde van je expertise is m.b.t. je salaris. Lees ook dit onderzoek bij Indeed.

N

Voor de zelfstandig Virtueel Professional bestaat de mogelijkheid om deze klant na de stage te blijven ondersteunen. Dit stem je zelf met je klant af.

N

De nieuwe kennis en het certificeringsniveau van Virtueel Succes geeft je een expert status in de markt. Hierdoor onderscheid je jezelf in de markt.

Virtueel Succes is geschikt voor jou als je:

$

reeds werkzaam bent als zelfstandig Virtueel Assistent, OF
wanneer je werkgever de slag naar digitalisering wil maken en jouw hulp daarbij kan gebruiken, OF
wanneer je zelf nieuwe expertise op wilt doen en op zoek bent naar een nieuwe bijpassende baan

$

het heerlijk vindt om te analyseren en te ontdekken

$

structuur aanbrengen, organiseren, processen inrichten om efficiënt en slim te werken leuk vindt

$

alles rondom online tools en systemen interessant vindt en hier graag meer kennis over wilt krijgen

$

up to date wilt zijn over nieuwe ontwikkelingen in de markt

$

graag een proactieve rol inneemt en meedenkt met de bedrijfsgroei van jouw opdrachtgever / werkgever

$

gemiddeld 5 uur per week tijd hebt om een opdrachtgever tijdens dit programma te ondersteunen, naast de tijdsinvestering voor de opleiding zelf (ook rond 5 uur per week)

$

er 100% voor wilt gaan en zowel persoonlijk als professioneel wilt groeien

$

wilt samenwerken met succesvolle ondernemers die volop met ontwikkeling en groei bezig zijn

Je krijgt van tevoren een vragenlijst en kennismakingsgesprek zodat we samen kunnen bepalen of dit echt bij jou past.

Wil jij weten of deze opleiding bij je past?

Meld je aan voor meer details over de:

  • voorwaarden voor deelname
  • ‘stage’ opdracht per module
  • startmomenten van de modules
  • keuze tussen volledige opleiding of losse modules
  • investering per module, combinatie van modules of volledige opleiding
  • mogelijkheid om een vrijblijvend kennismakingsgesprek in te plannen

Voor Support Professionals in loondienst

 

Voor zelfstandig Virtueel Assistenten

 

Wat de opleiding concreet omvat

Op basis van blended learning (online en live trainingen) word je in totaal 12 maanden getraind in kennis en vaardigheden, waarbij je direct het geleerde in de praktijk bij een opdrachtgever uitvoert.

Wij adviseren je de modules op de juiste volgorde te doorlopen. Jij bepaalt zelf wanneer je de volgende module start. Je kunt er ook voor kiezen om slechts één of twee van de totaal drie modules te volgen.

Module 1

Online Marketing & SalesSOM7_VerkoopSOM7_online_marketing

De meest gevraagde expertise in de markt is online marketing. Dat is meteen een container begrip want online marketing omvat zoveel. Denk maar aan eens aan:

  • Nieuwsbrieven sturen
  • Video inzetten
  • Blogs plaatsen
  • Social Media berichten maken/plaatsen
  • Facebook / LinkedIn adverteren
  • Email marketing campagne opzetten
  • Lanceringen uitvoeren
  • SEO (zoekwoorden) toepassen
  • Website als marketing kanaal laten fungeren
  • Webinars organiseren
  • Marketing funnels ontwikkelen en automatiseren
  • Gratis downloads aanbieden

Daarnaast kan een opdrachtgever ook offline marketing inzetten zoals folders sturen, presentaties geven, een boek schrijven, etc. Deze offline marketing wil je in combinatie met online marketing optimaal inzetten.

Doordat het zoveel is, is het belangrijk dat er eerst bedacht wordt wat de opdrachtgever exact wil doen. Wat past bij zijn bedrijf? Op welke kanalen zit zijn doelgroep? Hoe kan hij zoveel mogelijk nieuwe klanten aantrekken door een marketingmix te bedenken die voor zijn bedrijf werkt?

Marketing is echter stap 1. Daarna wil de opdrachtgever natuurlijk dat leads en prospects daadwerkelijk iets afnemen. Dat ze klant worden. Want pas dan verdient het bedrijf. Pas dan genereer je omzet en kan het bedrijf verder groeien.

Stap 2 gaat dus over het sales proces. Hoe zorg je dat prospects niet alleen een nieuwsbrief lezen maar ook actie ondernemen? Dat ze iets gaan bestellen? Of dat bestaande klanten een volgend product of dienst kopen? En hoe verloopt dat sales proces vervolgens? Bestelknop met betaallink op de website? Wordt er eerst een offerte gestuurd en vervolgens een contract getekend?

Kortom: het is belangrijk om de marketing strategie en het sales proces geheel uit te werken en aan elkaar te koppelen.

 

Wat leer je in module 1

  • Je leert de basiskennis over online marketing. Hoe werkt het. Wat is belangrijk. Welke regels moet je volgen. Hoe zet je content optimaal in. Wat doen afbeeldingen in je marketing. Het toepassen van video. De diverse social media kanalen en wat je daarin kunt doen.
  • Een handige werkwijze om met je opdrachtgever eerst helder te maken wat er precies ingezet gaat worden. Wat doet hij nu al. Wat werkt goed en wat niet. Welke materialen en content heb je beschikbaar of moet er ontwikkeld worden. Vervolgens bepalen jullie een doel. Wat willen jullie hiermee bereiken.
  • Dit doel wordt uitgewerkt in een Plan van Aanpak dat jij opstelt. Hierdoor is helder wie wat doet en wanneer de deadlines zijn. Jij kunt sturen op het halen van deze doelen d.m.v. dit PvA.
  • Je zorgt dat online marketing ingezet wordt voor continue zichtbaarheid in de markt. Dat is de basis: potentiële klanten moeten weten dat het bedrijf bestaat, het beter leren kennen voordat ze vertrouwd genoeg zijn om klant te worden.
  • Vervolgens ga je aan de slag met iets specifieks lanceren in de markt en waarvoor je een email marketing campagne ontwikkeld. Lanceren betekent proactief iets in de markt profileren waarvoor je klanten zoekt zoals een:
    • training waarvoor deelnemers gezocht worden
    • webinar waarvoor je aanmeldingen wilt krijgen
    • geheel nieuwe dienst/product promoten in de markt.
    •  speciale actie om nieuwe klanten te werven.
  • Na de lancering ga je met de vervolgstappen aan de slag. Hoe bestelt een nieuwe klant zijn dienst/product? Je werkt het sales proces uit en leert welke stappen je in dit proces mogelijk kunt automatiseren.

 

Doorlooptijd module 1

Deze module duurt 6 maanden en in die periode ga je aan de slag met een praktijkopdracht die je opdrachtgever aandraagt. De reden dat we hiervoor 6 maanden uittrekken is dat je voor marketing echt een tijdje nodig hebt voordat het gaat lopen. Het ontwikkelen van alle content, het zaaien door continu zichtbaarheid, het lanceren en vervolgens gaan verkopen, het kost tijd. Niet alleen om te ontwikkelen en uit te voeren maar bij hoog geprijsde diensten/producten ook voordat iemand daadwerkelijk klant wordt.

 

Wat krijg je concreet in module 1

  • Wij werken met een online trainingstool waarin je alle kennis krijgt behorende bij de opleiding. Per onderwerp gaan we dieper in op de materie zodat je leert wat er allemaal mogelijk is. Deze kennis krijg je in stappen en in volgorde van de opleiding aangeleverd. Via de tool kan je schriftelijk feedback aan de trainers vragen. Deze online trainingstool is 24/7 beschikbaar.
  • Daarnaast zijn er 4 dagen live training waarin we concreet aan de slag gaan om vaardigheden te leren. Daaronder valt het werken met tools. Een Plan van Aanpak maken. Een marketing funnel ontwikkelen. Maar ook de eerste stap: samen met je opdrachtgever helder krijgen welke strategie hij wil volgen en wat jullie hierin gaan doen.
  • Een ordner als naslagwerk waarin praktische marketing en sales tips staan die je kunt toepassen.
  • 3 Individuele coachafspraken die je zelf kunt plannen op het moment dat je hier behoefte aan hebt.
  • Een online community waarin je met de andere deelnemers kunt overleggen, advies vragen, sparren, elkaar steunen en zo de interactie onderhouden. Je staat er niet alleen voor. Wij weten hoe belangrijk en waardevol het is om onderling ervaringen te kunnen delen.
  • Tussentijds maak je toetsen om te ontdekken of je de kennis begrepen hebt.
Module 2

Dagelijks Management, Communicatie & Leveren Diensten

Als er 1 onderdeel in een bedrijf is waar je echt veel kunt optimaliseren en automatiseren, is het wel het dagelijks management en de bedrijfsprocessen rondom het leveren van de diensten/producten. Vooral de contactmomenten met (potentiële) klanten. Ondernemers willen graag kosten besparen en dat kan je met dit onderdeel bewerkstelligen.

Externe processen
Het is een feit dat steeds meer mensen via de mobiele telefoon zaken opzoeken. Daardoor komen ze al snel op de website van de ondernemer uit. Hoe kan je de website zodanig inzetten dat je deze mensen optimaal helpt? Kunnen ze snel de juiste info vinden? Hoe kunnen ze contact met het bedrijf opnemen? Is de website hierop ingericht? Hoe automatiseer je de acties die mensen dan ondernemen? Hoe bied je een optimale klantenservice?

Interne processen
Als we naar de interne organisatie kijken dan kan ook daar veel geoptimaliseerd worden om zo efficiënt mogelijk te werken. Zijn de bedrijfsprocessen gedigitaliseerd? Kan iedereen bij de juiste stukken? Kan een projectmanagementtool (PM) helpen om zoveel mogelijk de processen intern uit te werken? Waarbij taken, planning en het aanhaken van de juiste teamleden daarin meegenomen worden? Zijn er terugkerende taken die steeds opnieuw uitgevoerd moeten worden?

Denk ook aan het vrijspelen van de ondernemer zodat hij met strategische zaken aan de slag kan en zelf meer uit de operatie gehaald wordt. En wat dacht je van eenvoudig aanhaken of vervangen van teamleden? Kan iemand snel iets oppakken? Dit zijn voorwaarden om het bedrijf klaar te stomen voor verdere bedrijfsgroei.

Leveren van diensten/producten
Wat moet er geregeld worden wanneer iemand klant is geworden? Wat doet de ondernemer? Wat kunnen anderen doen? Hoe kan je dit zoveel mogelijk systematiseren waardoor er minder kosten gemaakt worden? Hoe zorg je de klanttevredenheid hoog is en blijft?

Enkele belangrijke signalen in de markt nemen we in deze module mee:

  • Ondernemers moeten zorgen dat ze zoveel mogelijk hun bedrijven blijven aanpassen aan nieuwe ontwikkelingen
  • Mobile first: zorg dat je website via mobiel leesbaar is en optimaal werkt
  • Klantenservice wordt steeds belangrijker om onderscheidend te zijn
  • Iedere ondernemer moet zelf (intern) direct zijn website kunnen aanpassen
  • Kijk naar de online klantreis en ontdek hoe je die kunt verbeteren.

De bedrijfsprocessen zijn vaak een ondergeschoven kindje in een bedrijf, maar wezenlijk om een succes van het bedrijf te maken. Communicatie speelt hier een hele grote rol in en nemen we in alle facetten mee.

 

Wat leer je in module 2

  • Je krijgt kennis over het optimaal en digitaal inrichten van de backoffice zodat het dagelijks management soepel doorloopt.
  • Hoe je met je opdrachtgever en eventuele teamleden onderzoekt welke onderdelen in het bedrijf enorm tijdrovend zijn zodat je weet waar je als eerste mee aan de slag gaat om dit te optimaliseren.
  • Hoe je alles rondom het leveren van een dienst kunt systematiseren en optimaliseren:
    • Voorbereiding
    • Uitvoering c.q. levering
    • Service tussentijds
    • Oplevering c.q. afronden
    • Evaluatie / referentie
  • Hoe je processen het beste kunt uitwerken tot een voor ieder teamlid lees- en toepasbare actielijst. We gaan geen ellenlange handleidingen schrijven want er is niemand die dit leest. Praktisch inzetbaar is bij alle stappen ons doel.
  • Hoe je intern met het team optimaal taken vastlegt en communiceert d.m.v. (PM) tools.

 

Doorlooptijd module 2

Deze module duurt 3 maanden en in die periode ga je aan de slag met een praktijkopdracht die je opdrachtgever aandraagt. Een onderdeel hiervan is in ieder geval het uitwerken van het gehele proces rondom het leveren van een dienst/product. Belangrijke onderdelen daarbij zijn communicatiewijze, klantenservice, inzet van de website en online tools. Je onderzoekt intern wat nu veel tijd kost zodat je dit kunt gaan optimaliseren. En natuurlijk kijken we naar het optimaal en digitaal inrichten van de gehele backoffice.

 

Wat krijg je concreet in module 2

  • Wij werken met een online trainingstool waarin je alle kennis krijgt behorende bij de opleiding. Per onderwerp gaan we dieper in op de materie zodat je leert wat er allemaal mogelijk is. Deze kennis krijg je in stappen en in volgorde van de opleiding aangeleverd. Via de tool kan je schriftelijk feedback van de trainers vragen. Deze online trainingstool is 24/7 beschikbaar.
  • Daarnaast zijn er 3 dagen live training waarin we concreet aan de slag gaan om vaardigheden te leren. Daaronder valt het werken met tools. Intern onderzoek doen naar tijdrovende processen. Het uitwerken van een proces rondom het leveren van een dienst. Waar je op moet letten om optimaal te communiceren om de klantenservice hoog te houden; zeker wanneer je online communiceert.
  • Een ordner als naslagwerk waarin praktische tips staan die je kunt toepassen.
  • 2 Individuele coachafspraken die je zelf kunt plannen op het moment dat je hier behoefte aan hebt.
  • Een online community waarin je met de andere deelnemers kunt overleggen, advies vragen, sparren, elkaar steunen en zo de interactie onderhouden. Je staat er niet alleen voor. Wij weten hoe belangrijk en waardevol het is om onderling ervaringen te kunnen delen.
  • Tussentijds toetsen om te ontdekken of je de kennis begrepen hebt.
Module 3

Financiën & Statistieken

Meten = weten. Dat wordt in de digitale wereld steeds belangrijker. Succesvolle ondernemers kijken iedere dag welke kleine stapjes ze kunnen zetten om hun bedrijf nog succesvoller te maken. Daarvoor moeten ze kunnen meten. En daar gaat deze module over.

Feitelijk komt hier alles samen wat we in module 1 en 2 geleerd hebben: je wilt het resultaat van alle eerdere stappen die gezet zijn kunnen meten.

  • Hoeveel nieuwe prospects zitten in de pijplijn?
  • Hoeveel omzet hebben de marketing acties opgeleverd?
  • Bij welke onderdelen is tijd en dus geld bespaard?
  • Wat is de besparing geweest door het inzetten van online tools en het automatiseren van processen?
  • Wordt het financieel jaardoel gehaald?
  • Wegen investeringen op tegen het behaalde resultaat?

 

Financiën
We maken inzichtelijk hoe we de financiële kant van het bedrijf kunnen systematiseren. Worden de facturen tijdig betaald? Is een andere wijze van factureren slim? Is er een overzicht van alle inkoopcontracten en hun doorlooptijd? Welke inkoopcontracten willen we verlengen en welke niet? Is er een financieel jaardoel gesteld en wordt dat gehaald? Zo ja, geweldig. Zo niet, dan weet je dat er extra marketing acties uitgerold moeten worden om het doel alsnog te halen.

Statistieken
Heel veel marketingtools laten statistieken zien. Het is belangrijk dat je dit bijhoudt zodat je weet wat er gebeurt in het bedrijf. Welke acties goed lopen en welke niet. Welke acties leveren concreet omzet op? Hoeveel website bezoekers zijn er eigenlijk en loopt dit op? Zo ja, waar zoekt men naar? Via welke kanalen weten ze het bedrijf te vinden? Wat levert een Facebook advertentie op?

Door dit wekelijks c.q. maandelijks bij te houden kan je analyseren wat er in de loop van de tijd gebeurt. Hierdoor kan je continu zaken aanscherpen en bijstellen. Een bedrijf moet nou eenmaal omzet draaien maar ook winst maken wil hij de kosten kunnen betalen en verder kunnen groeien.

 

Wat leer je in module 3

  • Je leert de basiskennis over het inzichtelijk maken van de financiële zaken. Daarmee bedoel ik niet de boekhouding doen, daar heeft de opdrachtgever vast een boekhouder voor aangehaakt. Je wilt echter inzicht krijgen in het beschikbare budget, financieel jaardoel, facturatieproces, inkoopproces en –contracten, tijdige betaling van openstaande facturen.
  • Afhankelijk van de grootte van het bedrijf van opdrachtgever is er wellicht een teamlid die dit al oppakt. Dan kan je focussen op samen met het teamlid inzichtelijk maken van de resultaten a.d.h.v. de stappen uit module 1 en 2.
  • Op welke wijze je de statistieken bijhoudt van de diverse marketing kanalen.
  • Hoe Google Analytics werkt en wat je kunt opmaken uit de rapportages van Google Analytics.
  • Wat de jaarkalender jou vertelt over het halen van omzetdoelen en waar je op moet letten.
  • Het analyseren van alle statistieken zodat je met je opdrachtgever kunt afstemmen welke acties bijgestuurd moeten worden.

 

Doorlooptijd module 3

Deze module duurt 3 maanden en in die periode ga je aan de slag met een praktijkopdracht die je opdrachtgever aandraagt. Hierin moet minimaal 1 marketingactie voor een specifieke dienst opgenomen zijn, zodat je kunt analyseren wat er gebeurt. Tijdens module 1 gaan we Google Analytics installeren mocht dat nog niet gebeurd zijn. Tevens kijken we naar mogelijke besparingen die gehaald zijn op basis van de stappen uit module 2. Hierdoor weet je welke stappen je intern nog meer kunt zetten.

 

Wat krijg je concreet in module 3

  • Wij werken met een online trainingstool waarin je alle kennis krijgt behorende bij het programma. Per onderwerp gaan we dieper in op de materie zodat je leert wat er allemaal mogelijk is. Deze kennis krijg je in stappen en in volgorde van de opleiding aangeleverd. Via de tool kan je schriftelijk feedback van de trainers vragen. Deze online trainingstool is 24/7 beschikbaar.
  • Daarnaast zijn er 3 dagen live training waarin we concreet aan de slag gaan om vaardigheden te leren. Daaronder valt het werken met tools. We gaan samen onderzoeken wat je kunt meten, hoe je dat aanpakt en natuurlijk leren we je ook hoe dit te analyseren.
  • Een ordner als naslagwerk waarin praktische tips staan die je kunt toepassen.
  • 2 Individuele coachafspraken die je zelf kunt plannen op het moment dat je hier behoefte aan hebt.
  • Een online community waarin je met de andere deelnemers kunt overleggen, advies vragen, sparren, elkaar steunen en zo de interactie onderhouden. Je staat er niet alleen voor. Wij weten hoe belangrijk en waardevol het is om onderling ervaringen te kunnen delen.
  • Tussentijds toetsen om te ontdekken of je de kennis begrepen hebt.

Hierbij op een rijtje wat je krijgt als je meedoet aan de gehele certificeringsopleiding:

E

12 maanden training & begeleiding waarin je stapsgewijs je opdrachtgever(s) helpt met de digitale ontwikkelingen toepassen op alle operationele onderdelen in het bedrijf.

E

10 dagen live training in regio Haarlem waarin we vaardigheden en tools oefenen zodat je dit direct in de praktijk kunt toepassen.

E

alle kennis uitgebreid in een online trainingstool waarin je stapsgewijs alles leert, test, traint, onderzoekt, etc. om zo de kennis optimaal tot je te nemen en je tevens met de trainers/coaches schriftelijk kunt afstemmen

E

7 individuele telefonische coachgesprekken van 45 minuten om jouw eigen vraagstukken voor te leggen en te bespreken.

E

toelichting met voordelen ter bespreking met een stageopdrachtgever c.q. werkgever zodat voor hem helder is wat een ‘stage’ opdracht oplevert en kost.

E

formele certificering voor Virtueel Succes wanneer beoogd kennis- en ervaringsniveau gehaald is en alle drie modules gevolgd zijn

E

online community om met andere deelnemers ervaringen te delen, elkaar feedback te geven en elkaar te stimuleren tot actie

E

je wordt opgenomen in de exclusieve database van de VP Club Exclusive waarin opdrachtgevers die op zoek zijn naar een VA, VP of VM op zoek gaan naar de juiste persoon voor hen. Dé manier om snel en gericht aan nieuwe opdrachtgevers te komen (gekoppeld aan lidmaatschap van de VP Club Exclusive)

Bonussen

Naast het regulier programma krijg je de volgende bonussen:

E

Checklists, formats en sjablonen voor de diverse stappen die je gedurende de training en bij het werken met je opdrachtgever nu en in de toekomst kunt gebruiken t.w.v. € 997,-

E

Eén jaar lidmaatschap van de VP Club Exclusive: speciaal voor alle deelnemers aan de programma’s van de Academie voor Virtueel Professionals. Lidmaatschap houdt in dat je opgenomen wordt in de exclusieve database waarin klantaanvragen uitgezet worden en klanten jou rechtstreeks kunnen vinden, je krijgt losse workshops tegen korting aangeboden, een maandelijks online vragenuurtje waarin je al je vragen aan Petra kwijt kunt, je krijgt advies omtrent tools en middelen die je in de praktijk kunt toepassen en je kunt afstemmen binnen het eigen netwerk van VP’s voor advies, hulp en tips t.w.v. € 150,- (tarief lidmaatschap per jaar).

E

Het SOM7® spel als je de volledige opleiding inclusief certificering volgt. Het spel helpt je om samen met de opdrachtgever en eventuele teamleden te onderzoeken welke stappen je kunt zetten om het bedrijf optimaal in te richten met de SOM7® methode. (T.w.v. € 60,-)SOM7 spel

Trainers

Tijdens de training word je door Petra Fehring en Esther Hoenderdos-Elsinger begeleid, gecoacht en getraind.

Petra Fehring is sinds 2008 zelfstandig ondernemer waarbij ze t/m 2013 (directie)secretaresses, management assistenten, (project)ondersteuners, administratief medewerkers in het bedrijfsleven heeft gecoacht en getraind. Daarnaast heeft ze projecten uitgevoerd op het gebied van bedrijfsprocessen herstructureren.

Ze heeft diverse trainingen gevolgd over het ondernemerschap en dit succesvol in haar eigen bedrijf toegepast. In 2012 heeft zij zich in Canada en de Verenigde Staten gespecialiseerd in het online ondernemen en zich gecertificeerd als Online Business Manager. Met deze kennis is ze gaan onderzoeken waar ondernemers behoefte aan hebben. Welke vragen leven in de markt zodat ze haar aanbod hierop kon aanpassen. Uit dit onderzoek bleek dat ondernemers behoefte hebben aan ondersteuning in de brede zin.

Dat is de reden dat ze de Academie voor Virtueel Professionals in 2013 is gestart. Petra heeft haar programma’s zelf ontwikkeld, gebaseerd op het onderzoek, de wensen van ondersteuners die de stap naar VP of VA wilden zetten en haar werkervaring met opdrachtgevers in de praktijk. Hierdoor heeft ze kunnen toetsen wat werkelijk werkt.

Het online werken, online ondernemen, digitaliseren, automatiseren en optimaal inzetten van online tools (SaaS) is de basis waarop alle operationele onderdelen binnen een bedrijf geoptimaliseerd kunnen worden. Het systematiseren van alle bedrijfsprocessen is het uiteindelijke doel waar Virtueel Professionals optimaal in kunnen helpen.

Ondertussen werkt ze zelf met Virtueel Professionals in haar bedrijf waardoor ze ook als opdrachtgever ervaart wat belangrijk is in de samenwerking en wat je als VP moet kunnen bieden.

Esther Hoenderdos-Elsinger is sinds 2001 ondernemer. In eerste instantie als zelfstandig personeelsadviseur, later voegde zij daar (mentor-) coaching en het geven van training aan toe, met als focus het ontwikkelen van persoonlijk leiderschap.

Esther studeerde Small Business Management, gevolgd door een opleiding Personeelsmanagement. Zij is gecertificeerd Online Business Manager, NLP Master Practitioner en Personal fitness trainer. Haar ervaring is divers. Zij was vaak gesprekspartner op directieniveau, betrokken bij het bepalen van strategie, het invullen en uitvoeren van personeelsbeleid, als ondernemer, als HR manager, als coach en trainer. Met name in het MKB, van industrie, (detail)handel, dienstverlening en welzijn tot horeca.

Zij weet inmiddels vanuit de praktijk wat er komt kijken bij het opzetten, runnen en gezond houden van een bedrijf, bij het samenwerken met opdrachtgevers, het managen van een team en het coachen van professionals. Deze kennis en ervaring is een waardevolle input voor haar mentorcoaching en trainingen.

Je investering

De investering voor deze complete 12 maanden durende opleiding bedraagt € 4.997,- exclusief 21% BTW* bij betaling in 1 keer.
*Op aankoop van deze training zijn de Algemene voorwaarden voor Academie voor Virtueel Professionals van toepassing.

 

Betaling in gedeeltes:

Het is ook mogelijk om in 4 kwartaaltermijnen te betalen. Je betaalt dan 4 termijnen van € 1280,50 excl. 21% BTW. Het totaalbedrag is dan € 5.122,- excl. 21% BTW*. Hiervoor ontvang je ieder kwartaal een factuur met betaallink en binnen 7 dagen dien je de betaling te voldoen.

De andere optie is in 12 maandtermijnen betalen. Je betaalt dan 12 termijnen van € 458,08 excl. 21% BTW. Het totaalbedrag is dan € 5.497,- excl. 21% BTW*. Hiervoor ontvang je iedere maand een factuur met betaallink en binnen 7 dagen dien je de betaling te voldoen.

NB: tussentijds opzeggen van de training ontslaat je niet van je betalingsverplichting tot en met het einde.

Kies je voor 1 module of een combinatie van 2 modules?

De investering en bijbehorende betaaltermijnen per module en voor de verschillende combinaties van modules vind je terug in het overzicht met nadere details. Deze kun je aanvragen in het onderstaande blok door je gegevens achter te laten.

Ben je zelfstandig Virtueel Assistent / Professional of Freelancer?

Voor de betaalde stageopdracht sluit je een overeenkomst met de opdrachtgever voor 20 uur per maand tegen een gereduceerd tarief. Hierdoor wordt (een deel van) de opleiding bekostigd. De details hierover kun je aanvragen in het onderstaande blok door je gegevens achter te laten.

Voorwaarden voor aanmelding

  • je bent als Virtueel Assistent / Professional / Freelancer vanuit zelfstandig ondernemerschap werkzaam (geldt alleen voor de zelfstandigen)
  • je hebt ervaring in het werken met WordPress om de website te beheren of gaat hier zelf extra tijd in steken. Mogelijk hebben werkgevers de website in een andere software gebouwd, dan is dat ook prima.
  • je bent gewend om zelfstandig en proactief op niveau te werken
  • je bent bereid om tijd en energie in de opleiding te steken zodat je zowel persoonlijk als professioneel groeit
  • je gaat zelf op zoek naar 1 (of meerdere) stageopdrachtgevers om het geleerde direct in de praktijk te kunnen brengen, waarbij deze opdrachtgever(s) wel een opdracht moet(en) hebben dat voldoet aan de stageopdracht per module
  • je plant een kennismakingsgesprek om alles met ons vooraf door te spreken voordat je een definitieve keuze maakt
  • na dit gesprek ontvang je het inschrijfformulier en maak je je inschrijving definitief

Wil jij weten of deze opleiding bij je past?

Meld je aan voor meer details over de:

  • voorwaarden voor deelname
  • ‘stage’ opdracht per module
  • startmomenten van de modules
  • keuze tussen volledige opleiding of losse modules
  • investering per module, combinatie van modules of volledige opleiding
  • mogelijkheid om een vrijblijvend kennismakingsgesprek in te plannen

Voor Support Professionals in loondienst

 

Voor zelfstandig Virtueel Assistenten

 

Startdatum 

De modules starten elk kwartaal behalve in de zomerperiode. Voor 2017 geldt dat de modules op de volgende momenten kunnen starten:

Module 1 Marketing & Sales:

  • Januari
  • April
  • September

 

Module 2 Dagelijks Management, Communicatie & Diensten Leveren:

  • April
  • September

 

Module 3 Financiën & Statistieken:

  • September

 

Tijdens het kennismakingsgesprek hoor je de exacte data voor het komende kwartaal. Tijdens de landelijke (school)vakanties zijn er geen trainingsdagen ingepland.

Uiterlijke inschrijfdatum

Januari

Starten
15 december
  • Uiterlijke inschrijfdatum

April

Starten
15 maart
  • Uiterlijke inschrijfdatum

September

Starten
15 juli
  • Uiterlijke inschrijfdatum

Garantie

Wij staan garant voor de kwaliteit van de opleidingen. Mocht blijken dat na de eerste live training van deze 12 maanden opleiding het geheel niet aan je verwachtingen voldoet, dan krijg je het betaalde bedrag terug, na teruggave van je materialen en op een niet-restitueerbare bedrag van € 247,- excl. BTW voor administratie- en locatiekosten na. Mocht je ontevreden zijn dan dien je dit uiterlijk aan het einde van de eerste live trainingsdag schriftelijk kenbaar te maken en toe te lichten.

Wil jij weten of deze opleiding bij je past?

Meld je aan voor meer details over de:

  • voorwaarden voor deelname
  • ‘stage’ opdracht per module
  • startmomenten van de modules
  • keuze tussen volledige opleiding of losse modules
  • investering per module, combinatie van modules of volledige opleiding
  • mogelijkheid om een vrijblijvend kennismakingsgesprek in te plannen

Voor Support Professionals in loondienst

 

Voor zelfstandig Virtueel Assistenten

 

VIRTUEEL SUCCES IN DE PRAKTIJK

Ja, vertel mij meer over de stage mogelijkheden

Voornaam*
E-mailadres*
Telefoon*

Aanmelding geslaagd Bedankt voor je aanmelding!

Ja, ik ben VA en wil meer info




Aanmelding geslaagd Bedankt voor je aanmelding!

Ja, ik werk in loondienst en wil meer info

Voornaam
E-mailadres

Aanmelding geslaagd Bedankt voor je aanmelding!