Vertrouwen opbouwen

Vandaag wil ik me even toespitsen op de ‘trust-factor’ in de know-like-trust-try-buy-repeat-refer-keten.
Voor mij persoonlijk is deze trust-factor de belangrijkste link in de volledige schakel.

Vertrouwen opbouwen is een essentieel onderdeel in het marketingproces.
Dit vergt tijd en je bouwt dit niet op met woorden maar met daden.

Het vertrouwen krijgen heeft te maken met:

  • jouw waarden (passie, integriteit, daadkracht, openheid,… maar ook kwetsbaarheid),
  • hoe goed je kan luisteren en
  • hoe je met kritiek kan omgaan
  • jouw competenties maar ook met
  • eerlijkheid
  • redelijkheid
  • consequentie en
  • loyaliteit

De kracht van referenties mag je ook niet onderschatten en dragen zeker hun steentje bij.

Je kan zelfs een vertrouwensreserve opbouwen.
Dit laat je toe om tijdens vb drukke momenten, als er geen tijd is voor overleg, gewoon een beslissing te nemen en deze uit te voeren. Hier mag je weliswaar geen gewoonte/misbruik van maken.

Als een doelstelling bereikt is, is het nuttig dat je even de tijd neemt om prestaties te vieren (dit kan door een simpele bedanking).
Dit kan het vertrouwen verder opbouwen.

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *