Training Social Media

Onlangs hebben we social media trainingen gehad. Hoofdzakelijk over LinkedIn en Facebook adverteren. Natuurlijk wist ik al het een en ander maar door deze trainingen kreeg ik meer inzicht in de mogelijkheden van LinkedIn en Facebook, waardoor ik mijn klanten beter en effectiever kan helpen.

Op het gebied van adverteren is heel veel mogelijk. Het kost geld dus als ondernemer wil je natuurlijk dat je advertenties ook daadwerkelijk geld opleveren. Daarom is het belangrijk om je doel te stellen. Vandaar uit maak je een strategische keuze en vervolgens een sales funnel.

Doelgroep bepalen
Het is daarnaast ook belangrijk om te weten wie je doelgroep is. Zo kun je doelgericht adverteren. Op wie richt jij je? Op welke social media platforms begeeft zich jouw doelgroep? Je wilt natuurlijk je product aan je ideale klant verkopen. Als ondernemer is het heel belangrijk om te weten wie je doelgroep is. Het kan zijn dat je twee of meerdere doelgroepen hebt. Wees je er dan bewust van dat de ene potentiele doelgroep of klant misschien een andere benadering nodig heeft dan de andere. Als je maar goed weet hoe je ze kunt triggeren zodat ze reageren op jouw advertentie.

Juiste tekst voor de advertentie
Vervolgens ga jij je tekst maken voor de advertentie. Die tekst moet zodanig pakkend zijn dat je doelgroep zich voelt aangesproken en getriggerd wordt om door te lezen en actie te ondernemen. Het kan zijn dat de ene advertentie beter loopt dan de andere. In het begin is het ook testen en bijsturen. Online marketing is tenslotte dynamisch en altijd in beweging!

Binnenkort krijgen we nog een training over Instagram en Facebook Messenger. Ik heb er zin in!

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *