Orde op zaken stellen

Afgelopen weken, en ook aankomende weken, ben ik volop bezig om alles achter de schermen op te zetten zodat ik straks als zelfstandige de zaak op orde heb om te beginnen. Ik ben zeer geordend. Dat leidt tot een over-ordening; labels, stickers, ordermappen, online mappen, ‘cloud’ bestanden. Allemaal tools die ik wel en of niet ga gebruiken (ja, dat moet ook gerangschikt worden). En ondanks al deze ordemaatregelen is het afgelopen week toch chaotisch in mijn hoofd, ik zie door de bomen het bos even niet meer.

Hoe leuk het ook is om alles op kleur, datum, tijd en opdrachtgever in te delen, ik heb nog helemaal geen opdrachtgever! Klein detail? Momenteel met de opstart zou ik het er niet naast kunnen doen, maar ik moet vooruitdenken. Over 3 weken rond ik alles af en
ben ik klaar om de markt te bestormen.

Goed, dus nog een taak erbij; ik ga opdrachtgevers zoeken, benaderen. Leuk! Alleen waar te beginnen? Vrienden en familie bellen? Op straat? Bij Albert Heijn een advertentie ophangen? Gelukkig hebben wij tegenwoordig ‘social media’, nou ja: ‘ social’ ? Van achter je laptop wat mensen taggen, appen, Messenger-en. Klinkt relaxed. Nou dat is het dus niet!

Ik ben (vind ik zelf ;-)) echt nog niet oud, maar stam wel uit de tijd van ‘vóór de mobile devices’. Hoe ging dat vroeger? Ik neem je even mee in de tijdmachine;

Vroeger ging je bij iemand langs om af te spreken, belden zelden of kort met elkaar, want we hadden elkaar immers onlangs nog gezien of gesproken. We waren niet massaal online in die dagen. Maar tegenwoordig zijn wij wel online hebben we wel héél veel contacten die allemaal onderhouden dienen te worden; zakelijk, privé, sport, vrienden, klasgenoten van vroegah. En die kunnen we allemaal ordenen met behulp van verschillende tools. Dus met de juiste tool ….vind ik de juiste opdrachtgever?!

Ik weet wat mij te doen staat! De bomen zijn weer gerangschikt en voorzien van label in het bos!

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *