Academie voor virtueel professionals

Operationeel Succes: Bedrijfs- en Klantprocessen optimaliseren

Operationeel Succes opleiding voor Virtueel Professionals

Systematiseren, digitaliseren, automatiseren

Vind jij het heerlijk om te organiseren, structureren en alles regelen rondom klant- en bedrijfsprocessen? 

Voor ondernemers die tijd, geld en energie willen besparen valt er heel veel te systematiseren, digitaliseren en automatiseren.

Het lijkt een kwestie van bestaande bedrijfsprocessen onder de loep nemen om te ontdekken waar verbeteringen mogelijk zijn, maar een digitaliseringsslag heeft een enorme impact op de interne werkwijze.

Daarvoor gebruiken we online tools (software), waarbij je eerst ontdekt WAT er nodig is voordat je weet HOE en via WELKE tool je die verbeteringen gaat doorvoeren.

Menig ondernemer weet niets van de mogelijkheden, laat staan dat ze weten waar te beginnen. De ervaring leert dat ze professionals zoeken die hen daarbij kunnen adviseren en het vervolgens uitvoeren. Voor VA en VP’s is er ontzettend veel te doen op dit gebied. Van inventarisatie, plan van aanpak maken tot aan stapsgewijs de aanpassingen doorvoeren.

Tijdens de opleiding Operationeel Succes ga je gedurende 3 maanden een betaalde praktijkopdracht uitrollen bij een opdrachtgever, waarbij we ons vooral focussen op het gehele operationele proces van één dienst- of productlevering van deze opdrachtgever.

Daarnaast kijken we hoe je de klantenservice optimaal kunt inrichten en zelfs verbeteren. Doordat het een praktijkgerichte opleiding is, blijft het niet bij kennis en vaardigheden maar pas je het geleerde in de praktijk toe, zodat je deze expertise voortaan voor alle operationele processen kunt inzetten. Door onze intensieve begeleiding helpen we jou bij al jouw vragen.

Certificeringsopleiding voor Virtueel Assistenten en Virtueel Professionals die zich willen specialiseren in het optimaliseren en digitaal inrichten van operationele bedrijfsprocessen

Operationeel Succes

Stijg er bovenuit!

Certificeringsopleiding Operationeel Succes

Ben jij een zelfstandig Virtuele Assistent / Virtueel Professional of werk je in loondienst en:

  • Voelt het alsof je je opdrachtgever / werkgever onvoldoende kunt helpen om een volgende stap te zetten rondom de operationele kant van het bedrijf?
  • Is je opdrachtgever /werkgever heel erg druk, maar weet hij of zij niet hoe los te komen van de operationele taken?
  • Groeit het bedrijf van je opdrachtgever / werkgever enorm en vindt hij of zij het lastig om deze groei te managen?
  • Hoor je iedereen praten over systematiseren en digitaliseren, maar weet je niet hoe je dit kunt aanpakken?
  • Vind je het lastig dat je de vele online tools niet of onvoldoende kent om je opdrachtgever daarbij te helpen?
  • Vind je organiseren, structureren en alles regelen superleuk om te doen?
  • Weet je dat alles draait om de klanten, zodat zij optimaal geholpen worden en zou je daarmee aan de slag willen?
  • Wil jij vol zelfvertrouwen tegen een opdrachtgever kunnen zeggen: “Zo ga ik het voor je aanpakken”?
  • Wil je jezelf verder specialiseren, zodat je je kunt onderscheiden van collega VA’s en VP’s?

Dan is deze 3 maanden durende certificeringsopleiding Operationeel Succes echt wat voor jou!

Inhoud opleiding Operationeel Succes

Dit is dé praktijkgerichte opleiding waarin je samen met je opdrachtgever in 3 maanden tijd grote stappen zet om operationele taken te systematiseren, digitaliseren en waar mogelijk te automatiseren, zodat je samen met je opdrachtgever het bedrijf verder kunt laten groeien.

Academie voor Virtueel Professionals

Wat ga je allemaal leren?

Systematiseren, digitaliseren automatiseren

De bedrijfsprocessen zijn vaak een ondergeschoven kindje in een bedrijf, maar deze zijn van wezenlijk belang om van het bedrijf een succes te maken. Communicatie speelt hierbij een hele grote rol en nemen we in alle facetten mee.

Externe processen

Steeds meer mensen zoeken informatie via internet. De website van de ondernemer is daarom ontzettend belangrijk.

  • Hoe kan je deze zodanig inzetten dat potentiële klanten de juiste info vinden?
  • Hoe kunnen ze contact opnemen met het bedrijf?
  • Is de website hierop ingericht?
  • Hoe automatiseer je de acties die mensen dan ondernemen?
  • Hoe bied je een optimale klantenservice?

Interne processen

In de interne organisatie kan veel geoptimaliseerd worden om zo efficiënt mogelijk te werken.

  • Zijn de bedrijfsprocessen gedigitaliseerd?
  • Kan iedereen bij de juiste stukken?
  • Kan een projectmanagementtool helpen om de interne processen uit te werken?
  • Waarbij de taken, planning en het aanhaken van de juiste teamleden meegenomen worden?
  • Zijn er terugkerende taken die steeds opnieuw uitgevoerd moeten worden?
  • Denk ook aan het vrijspelen van de ondernemer zodat hij of zij met strategische zaken aan de slag kan.
  • Kunnen teamleden eenvoudig aangehaakt of vervangen worden?
  • Kan iemand snel iets oppakken door op werkprocessen te kunnen terugvallen?

Dit zijn voorwaarden om het bedrijf klaar te stomen voor verdere bedrijfsgroei.

Leveren van diensten/producten

Wat moet er geregeld worden wanneer iemand klant is geworden? Wat doet de ondernemer? Wat kunnen anderen doen? Hoe kan je dit zoveel mogelijk systematiseren waardoor er minder kosten gemaakt worden? Hoe zorg je dat de klanttevredenheid hoog is en blijft?

Enkele belangrijke signalen in de markt nemen we hierin mee:

  • Ondernemers moeten zorgen dat ze zoveel mogelijk hun bedrijf blijven aanpassen aan nieuwe ontwikkelingen.
  • Mobile first: zorg dat je website via mobiel leesbaar is en optimaal werkt.
  • Klantenservice wordt steeds belangrijker om onderscheidend te zijn.
  • Iedere ondernemer moet zelf (intern) direct zijn website kunnen aanpassen.
  • Kijk naar de online klantreis en ontdek hoe je die kunt verbeteren.

Het systematiseren van een dienst/product levering is een verplicht onderdeel bij de praktijkopdracht.

Digitaliseren en automatiseren

Voor alle onderdelen geldt dat we zoveel mogelijk gaan digitaliseren en waar mogelijk zelfs automatiseren. Hierdoor spelen we teamleden vrij om maatwerk taken op te pakken en tijd beschikbaar te houden om klanten optimaal van dienst te kunnen zijn.

Ik heb geleerd op welke manier ik opdrachtgevers kan ondersteunen bij het structureren en automatiseren van processen.

— Inge Verheggen, White Water Support

Operationeel Succes
Operationeel Succes

Academie voor Virtueel Professionals

Bonussen bij certificeringsopleiding Operationeel Succes

Naast het reguliere programma met online lessen en 3 live trainingsdagen krijg je de volgende extra’s:

  • 2 individuele telefonische coaching/adviesgesprekken van 45 minuten om jouw eigen vraagstukken voor te leggen en te bespreken.
  • Checklists, formats en sjablonen voor de diverse stappen die je gedurende de training en bij het werken met je opdrachtgever nu en in de toekomst kunt gebruiken t.w.v. € 497,-.
  • Het SOM7®-spel wat je helpt om samen met de opdrachtgever en eventuele teamleden te onderzoeken welke stappen je kunt zetten om het bedrijf online in de markt te profileren en welke andere onderdelen je binnen het bedrijf kunt oppakken conform de SOM7®-methode t.w.v. € 197,-.

Stijg er bovenuit!

Wat levert de opleiding Operationeel Succes jou op?

Na de 3-maandse opleiding weet je:

  • Hoe jij je opdrachtgever helpt om inzichtelijk te maken waar de prioriteit ligt rondom procesoptimalisatie in zijn of haar bedrijf en waar te beginnen.
  • Hoe je de operationele taken in het bedrijf kunt systematiseren; waar je begint en hoe je het uitwerkt.
  • Hoe je kunt achterhalen welke online tools (software) geschikt zijn voor de werkprocessen van je opdrachtgever.
  • Hoe je de ondernemer vrijspeelt van alle organisatorische zaken rondom het leveren van een dienst of product, waardoor hij of zij kan focussen op de klanten.
  • Welke taken je kunt digitaliseren en mogelijk zelfs automatiseren.
  • Hoe je de ondernemer uit de operatie kunt halen waardoor hij of zij meer tijd heeft voor zaken waar hij goed in is.
  • Hoe je de website inzet voor de operationele kant van het bedrijf en dus stappen automatiseert.
  • Hoe je mee kunt helpen aan het behalen van een hoge klanttevredenheid en het leveren van meer waarde binnen het bedrijf van je opdrachtgever.

De kennis en vaardigheden die je tijdens de opleiding opdoet is zo breed dat je dit ook bij andere opdrachtgevers kunt inzetten en voor alle operationele processen kunt oppakken. Uiteindelijk heeft ieder bedrijf een andere strategie, doel, doelgroep en dienst of product.

De nieuwe kennis en het certificeringsniveau van de opleiding Operationeel Succes geeft je een expertstatus waardoor je jezelf onderscheidt in de markt.

Als zelfstandig Virtueel Professional kun je door de vernieuwde expertise je tarief verhogen. Daarnaast kun je diverse producten ontwikkelen die passen bij jouw eigen wensen en waardoor je je eigen unieke aanbod in de markt hebt.

Ben je werknemer? Dan ben je door de vernieuwde kennis en vaardigheden interessant voor de arbeidsmarkt. Jij kunt je werkgever helpen de operationele kant bij bedrijfsgroei te stroomlijnen waardoor je een waardevolle, belangrijke en interessante functie creëert.