Lancering van je dienst of product

Vorige week woensdag had ik een live training met Petra en mijn medecursisten. Deze keer geen online module maar gewoon fysiek aanwezig in een zaal. De training startte om 9.00 uur in Haarlemmerliede. Aangezien ik 60 km verderop woon, was ik al vroeg op pad!

Onderwerp
Het onderwerp dat we vandaag behandelen gaat over het lanceren van een dienst of product. Voordat we echter beginnen vertelt iedereen hoe het toe nu toe gaat met zijn of haar opdracht. Wat ik beluister is dat we allemaal tegen dezelfde dingen aanlopen. ‘Doe ik het wel goed, ben ik met sommige taken niet te lang bezig waardoor je je soms wat onzeker voelt?’
Ik merk dat ik het fijn vind om weer even bij elkaar te zitten en met elkaar te sparren. Als iedereen zijn verhaal heeft gedeeld gaan we van start.

Stappenplan lancering
Vandaag krijgen we alles te horen over de lancering. Petra neemt ons mee in de verschillende fases die je doorloopt bij een lancering. Je begint uiteraard met fase 1: Lancering strategie en planning tot de laatste fase, fase 5: Na de lancering.

Wat mij vooral is bijgebleven is het belang om je, telkens weer, te verplaatsen in de gedachten van de klant. Welke reis gaat de klant maken om uiteindelijk jouw product/dienst af te nemen. Je kunt wel een heel mooi product of dienst hebben maar je wilt die wel verkopen aan je doelgroep. Een goede lanceringsstrategie is dus heel belangrijk. En daar ontbreekt het vaak aan bij ondernemers. Ze hebben iets moois ontwikkeld maar nu moet het nog verkocht worden. Hoe ga je dat doen, waar haal je de tijd vandaan, want als ondernemer ben je al heel druk.

Ik ga samen met mijn opdrachtgevers kijken naar de reis die hun doelgroep gaat maken, om succesvol hun product/dienst te lanceren. Zodat uiteindelijk hun product/dienst wordt afgenomen.

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *