Examenstress…

De certificeringsweek staat voor de deur en eerlijk gezegd vind ik het best spannend. De afgelopen maanden heb ik namelijk een stortvloed van informatie over me heen gekregen. Heel interessant allemaal, er was geen onderdeel bij dat me niet aansprak, maar de vraag is wel in hoeverre alles is blijven hangen…

Ik werk natuurlijk met een stage opdrachtgever, waar ik een aantal van de geleerde zaken meteen in de praktijk kon brengen. Zo begon ik met het opstellen van een plan van aanpak (eerder schreef ik daar deze blog over). We bepaalden de doelen, stippelden een tijdspad uit en verdeelden de taken.

Een verplicht onderdeel van de opleiding is de lancering. Mijn opdrachtgever lanceert een onlinecursus en als marketingmiddelen zetten we daar een gratis E-book en een reeks van webinars voor in. Het E-book heb ik vormgegeven en op z’n website gezet, klaar om gedownload te worden. Ik richtte de autorespondertool in, waarbij de mensen die het E-book ontvingen een paar follow up mails kregen en uitgenodigd werden om aan een webinar mee te doen. Omdat ik ook tekstschrijver ben liet mijn opdrachtgever het schrijven van de email- en salesteksten volledig aan mij over. Heel tof!

Ik leerde werken met een webinartool en maakte er een reeks webinars aan. Zorgde ervoor dat mensen zich konden aanmelden, herinneringen ontvingen en na afloop een replay van de uitzending kregen.

Ik heb best een hoop dingen, die in de opleiding voorbijkwamen, direct bij mijn opdrachtgever kunnen uitvoeren. Dus als dat aan bod komt tijdens de certificeringsweek heb ik niets te vrezen. Maar er is nog zoveel meer voorbijgekomen dat ik nog niét heb kunnen doen. Zo heb ik een paar hele interessante online masterclasses van experts gehad over bijvoorbeeld Facebook-adverteren en LinkedIn Ads. Als ik me nu probeer te herinneren wat er daar verteld is komt er maar weinig naar boven. Omdat ik er niet meteen mee gewerkt heb is er alweer een hoop kennis vervlogen … Gelukkig hebben we de video’s toegestuurd gekregen en kan ik alles nog eens bekijken.

Deze week krijgen we dus per mail drie opdrachten toegestuurd die we binnen een bepaald tijdsbestek moeten afronden. Het zijn echte cases die bij ondernemers gespeeld hebben. Ik ben benieuwd.

 

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *