Even een webinar organiseren? No way!

Heb je weleens overwogen een webinar te houden? Het geven van een webinar is één van de manieren om jouw product of dienst onder de aandacht te brengen. Je hebt een groot bereik, kunt de interactie aangaan met jouw publiek en je expertise tonen. Het geeft potentiële klanten de gelegenheid jou te leren kennen, je leuk te vinden en te vertrouwen: de know-like-trust factor.

Voordelen die het zeker waard zijn om een webinar te geven. Maar zoiets organiseer je niet één, twee, drie. Voordat je ‘live’ kunt gaan valt er namelijk heel wat te regelen, zoals bijvoorbeeld:

  • Datum webinar bepalen
  • Presentatie maken
  • Teksten schrijven
  • Webinar software inrichten
  • E-mail uitnodigingen opstellen
  • E-mail herinneringen opstellen
  • Follow-up emails opstellen
  • Landingspagina met inschrijfformulier maken
  • Promotie webinar
  • Goede internetverbinding
  • Juist decor en goede belichting
  • Geluid testen.

Na het geven van het webinar staan er nog een paar acties op het programma, bijvoorbeeld:

  • Toesturen opname webinar
  • Herinneringsmail einde aanbieding
  • Contactgegevens naar e-mailprogramma overhevelen
  • Evaluatie

Het geven van een webinar heeft een voorbereidingstijd nodig van zo’n 6 tot 8 weken en vraagt wel iets van een ondernemer. Kun je wel wat hulp gebruiken? Schakel dan een virtual assistant in, zij kan vele taken uit handen nemen!

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *