Eerste livedag: duik mee in de statistieken!

Eerste livedag: duik mee in de statistieken!

Vrijdag 27 september was de eerste livedag van module 3 voor Virtueel Succes. Het was weer even geleden dat ik mijn studiegenoten voor het laatst gezien had. Ik kijk enorm uit naar de livedagen in Haarlemmerliede. Het is gezellig om alle meiden en Petra weer te zien. Ik kom er altijd weer bruisend en vol goede ideeën vandaan.

We hebben kennisgemaakt met Michelle Schouten. Zij gaat ons deze module bijstaan en alles leren over de statistieken en analyses.Het was leuk om haar te ontmoeten. Ook haar verhaal vind ik zeer inspirerend. Van boventallig medewerkster naar succesvol ondernemer. Dat is toch geweldig!

Michelle heeft ons heel veel laten zien over Funnels, Google Analytics en adverteren in de Facebook Businessmanager. Gelukkig heeft zij al deze stappen vastgelegd in filmpjes die wij na afloop terug kunnen vinden in de Online leeromgeving. We konden dus eigenlijk rustig achterover zitten de hele dag, want alles was vastgelegd als naslagwerk. Dat is echt top. Als ik een nieuwe tool voor het eerst zie, dan kan ik onmogelijk alles in 1x onthouden. Lang leve de filmpjes dus! Thuis lekker terugkijken en stap voor stap implementeren bij mijn klant.

Een paar weken vóór de lifedag had ik Google Analytics aangemaakt voor mijn klant. Ik kan nu al zeggen dat het een hele interessante module gaat worden. Ik werk al een paar maanden met deze klant samen. De afgelopen maanden hebben we geblogd en posts geplaatst op social media. Het voelde alsof we best wel lekker bezig waren. Totdat ik afgelopen lifedag de cijfers in Google Analytics voor me zag… Het is geen gelopen race, maar er is dus echt werk aan de winkel! Het was best confronterend, maar ook verhelderend. Ik heb nu een verhaal richting mijn klant. We hebben nu duidelijk wat er moet veranderen. Deze cijfers geven inzicht, richting en tegelijk ook heel veel duidelijkheid. De afgelopen maanden deden we dus eigenlijk maar wat. Gelukkig is het nooit te laat om bij te schaven en te optimaliseren. En dat is dus precies wat we de aankomende maanden op ons To Do lijstje staat.

Na een leerzame dag heb ik met een paar meiden nog even nageborreld en verhalen uitgewisseld over onze bevinden. Daarna ben ik voldaan weer teruggereden naar Den Haag. Het was wederom een topdag!

Ik heb heel erg veel zin in deze module. Het past helemaal bij het aanbod voor mijn klanten. Mijn focus ligt op online marketing en door analyses op de statistieken aan te bieden heb ik een compleet pakket richting de klant. Ik kan niet wachten om te starten. En nu vlug aan de slag, want er ligt een berg werk te wachten. Website updaten, plan opstellen, funnel bouwen, adverteren, analyseren en bijstellen.

Tot volgende week!

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *