Een dagje op de ‘hei’

Een dagje op de ‘hei’

Donderdag 10 oktober ’19 was de eerste bijeenkomst van de Beroepsvereniging ‘Virtueel Support Professionals’ (VSP).

Wat een mijlpaal! Echt heel cool dat het initiatief is genomen door Danielle de Klerk, Petra Fehring, Wendy Stammis en Simone Hiemstra om de vereniging op te richten. Hier hebben wij als beroepsgroep veel baat bij. Het geeft ons de mogelijkheid om op de hoogte te blijven van alle trends en ontwikkelingen in de markt. En daarnaast is het heel erg leuk om te sparren met collega’s. Vanuit huis werken is soms ook maar saai…
 
 

Trends in markt

 
Er waren sprekers uitgenodigd van MKB Nederland en de KvK. We werden bijgepraat over de wensen van ondernemend Nederland. Hot topics zijn momenteel ‘duurzaamheid’ en ‘digitalisering’. En laten wij als ‘VA’ en ‘VP’ nou vooruitstrevend zijn in digitaal werken. Wij hebben deze groep heel veel te bieden.
 
De ondernemers willen graag digitaliseren, maar hebben niet echt een idee hoe en waar te starten (en misschien ook geen tijd /zin /interesse). Wat heel verhelderend was om te horen, is dat ondernemers niet alleen op zoek zijn naar experts op dit gebied, maar ook naar mensen die zij tijdelijk kunnen aanhaken. Ze zitten er niet op te wachten om meteen een hele afdeling in te richten voor de digitalising. De behoeft is om voor een korte periode een expert aan te haken. Het draait dus om flexibiliteit. Er is werk aan de winkel om onszelf kenbaar en zichtbaar te maken. De toekomst ziet er veelbelovend uit. Laat maar komen, wij zijn er klaar voor!
 
 

Workshop

 
Na deze bemoedigende woorden was het tijd voor interactie. Er werden verschillende workshops aangeboden. Ik ben bij de workshop van Joan de Vuijst aangeschoven. Zij vertelde over Discovery Insights. Dit is een methode waarmee je door middel van kleuren meer informatie krijgt over de persoon die jij bent.
 
Tegelijkertijd geeft dit heel veel informatie over de verschillende typen klanten die er zijn. En aangezien het belangrijk is om te weten wie jouw klant is, wil je natuurlijk ook weten hoe je die klant het beste kunt benaderen. Hoe spreek je de doelgroep van jouw opdrachtgever aan? Zijn dat snelle beslissers of hebben zij meer tijd nodig voordat zij tot aankoop over gaan bijvoorbeeld? En hoe verwerk je dat vervolgens in de strategie voor jouw opdrachtgever.
 
Het is echt heel erg interssant om hierover na te denken. Je wilt natuurlijk je communicatie passen aan de doelgroep. Het was leuk om te zien hoe mensen bepaalde eigenschappen over zichzelf begonnen te delen. Het zorgde voor mooie inzichten. Heel leuk gedaan Joan! Echt een aanrader! Bedankt.

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *