Petra Fehring | 18 juli 2023
Heb jij een probleem oplossend vermogen?

'Brandjes' komen steeds terug
Alles wat je doet, komt heel nauw. Kleine details zijn mega belangrijk. Zeker als we het over online zaken hebben. Veel hangt van linkjes aan elkaar en dan is 1 typefout al ‘fataal’. Klinkt dramatisch, maar het is echt zo.
Jouw opdrachtgever kan zomaar een klant mislopen door een kleine fout!
Niet alleen online is het belangrijk. Ik zie veel ondernemers steeds weer brandjes blussen. Of VA’s die een probleem niet in de basis oplossen maar ‘gewoon’ doorgaan. En die brandjes, die fouten in de basis komen steeds weer terug. Tenzij je ze oplost!
Als virtueel assistent werken we in detail. Ik bedoel daarmee dat we gericht een aantal taken voor opdrachtgevers overnemen. Het is echter maar een klein deel. We werken niet – net als in loondienst – een flink aantal uren voor 1 klant. In de uren dat we ingehuurd zijn, moeten we de taken kunnen behappen.
En vaak zie je dat hier nog een uitdaging ligt als de zaken niet goed op de rit staan. Dus wanneer de klant het proces, de organisatorische kant van zijn bedrijf niet goed op orde heeft. Dan komen brandjes steeds terug. Waar we dan veel tijd aan verkwisten.
Zoals gezegd, ligt dit op het online vlak nog gevoeliger, zoals:
- een link die niet werkt
- een mail die in spam belandt en over het hoofd wordt gezien
- een bestelknop die naar het foutieve product in de shop gaat
- een verouderde datum die wordt genoemd
Je begrijpt wel, dat kan gewoonweg niet. Een gemiste kans. En zeker voor de online bedrijven kan dat zomaar betekenen dat je een klant kwijt bent!
Heb jij een probleem oplossend vermogen?
Wil jij ervoor zorgen dat problemen voorkomen worden? Dat foutjes in de basis worden opgelost? En dat brandjes voorgoed gedoofd zijn? Volg dan deze 3 tips: