Blog door Dirkje Vantournhout

Dirkje Vantournhout start in september 2018 met de tweede module in de opleiding Virtueel Succes. Deze module richt zich op het structureren en automatiseren van een onderdeel in Dagelijks Management, Communicatie en Diensten Leveren. Ook tijdens deze module wordt de kennis en theorie meteen in de praktijk gebracht tijdens een stage. Tijdens de drie maanden van deze module vertelt Dirkje over wat zij mee maakt en leert.

Mijn naam is Dirkje Vantournhout en ik heb een brede interesse. Dat is te merken aan mijn werkervaring. Ooit wilde ik journalist, maar het is secretaresse geworden. Waarom? Ik vind het leuk om te regelen en zorgen dat mensen blij worden omdat alles wat erbij komt kijken uit handen wordt genomen. Zo ben ik teamsecretaresse geweest waar ik soms meer dan 20 agenda’s beheerde. Bij Philips heb ik ook andere functies gehad bij o.a. de afdeling Marketing Communicatie als projectmanager waar ik o.a. het dagelijks beheer, controle en contact was voor de wereldwijde Formula One sponsorship. Op de businessafdeling Shaving & Beauty ben ik Consumer Marketing geweest voor de productgroep Baardtrimmers. Op dat moment een business in opkomst. De kracht om te kijken naar wat de consument nodig heeft en daar je aanbod op afstemmen heeft mijn manier van marketing voeren vormgegeven.

De droom om te reizen liet mij niet los en ik ben voor een jaar naar het buitenland gegaan. Ik heb o.a. gereisd in Nieuw-Zeeland en heb gewerkt in Griekenland. Na het buitenland koos ik voor een nationale marketing- en salesfunctie bij een webwinkel. Na twee jaar trok het internationale karakter van Philips toch weer en ben ik daar aan de slag gegaan als vliegende keep. Zo verving ik MT-secretaresses en de eventmanager tijdens korte of langere afwezigheid. Nadat deze functie opgeheven was, ben ik bij de afdeling Events gebleven als Analyst.

Inmiddels lijkt het meer huisje-boompje-beestje met een man en twee kleine jongens in de leeftijd van bijna vier en bijna twee jaar. Tijd om het roer om te gooien, want een lange reistijd en een veeleisende baan plus gezin was moeilijk te combineren. De keuze om de opleiding Binnen 10 Weken een Lopend VP bedrijf te volgen leek logisch. Nu een jaar later heb ik een mooie combinatie gevonden van het ondernemerschap met een parttime loondienstbetrekking bij De Bibliotheek.

Eerder dit jaar heb ik Virtueel Succes module 1 (Online Marketing & Sales) afgerond. Ik hou van structuur en overzicht, dus deze tweede module lijkt me een mooie verdieping in mijn werk. Ik vertel jullie hier graag over in mijn wekelijkse blog.

Een ambassadeur

Een ambassadeur

De uiterste inschrijfdatum voor het volgende startmoment van de opleiding nadert snel. En ik merk dat ik graag zoveel mogelijk collega VP’s of MKB-medewerkers wil vertellen hoeveel de opleiding Virtueel Succes voor mij heeft betekent. En zoals in de...

De week van …

De week van …

...de certificering! Die gaat natuurlijk een makkie worden 😉 Want we hebben veel theorie en praktijk opgedaan in de afgelopen 12 weken. Maar toch voelt het ook deze keer als een soort examenweek. En zo hoort het ook. Ik wil natuurlijk niet met een zesje...

Werk in uitvoering

Werk in uitvoering

Na een maand aan de slag met de stappen en stapjes van een proces in kaart brengen, kwamen de gaten tevoorschijn in het proces. En nu de gaten zo veel mogelijk opgevuld zijn, begint het zichtbare werk. Pas op voor ‘tijd over’, want het is werk in...

Tips tegen een volle agenda

Tips tegen een volle agenda

Plannen, actielijsten, afspraken, ditjes en datjes. Je agenda zit vol voordat je er erg in hebt. Je agenda stroomt over zonder dat je het ziet aankomen. We willen zo veel terwijl onze werkdag ook maar acht uur heeft. Tenminste mijn werkdag wel sinds ik...

4 functies van de klantenservice

4 functies van de klantenservice

Deel het op in stukjes, zo wordt het duidelijker. Dan horen we vaak toch? En als we “klantenservice” letterlijk in stukjes hakken, dan krijg je “service aan klanten”, “service voor klanten”. En dan krijgt het voor mij een hele andere betekenis dan die...

Is dat allemaal mogelijk? Wow!

Is dat allemaal mogelijk? Wow!

Een demo is een marketinginstrument. Een demo demonstreert in een korte tijd een paar mooie features. Voor de potentiële koper gaat het vooral om te zien wat een tool allemaal kan en hoe dat gedaan kan worden. Maar de fabrikant maakt een demo zo, zodat het...

Je weet meer dan je denkt

Je weet meer dan je denkt

Heb je dat ook? Dat je bij een afwijzing na een sollicitatie- of intakegesprek alleen onthoudt waarom je geen match was? Dat je focust op wat je nog zou moeten of willen leren om ook dit en dat te kunnen? Terwijl je vast op veel punten goed gescoord hebt....

VIRTUEEL SUCCES IN DE PRAKTIJK

Ja, vertel mij meer over de stage mogelijkheden




Ik ga akkoord dat ik meer informatie over het programma Virtueel Succes in de Praktijk ontvang. Hiervoor kan ik me op ieder moment afmelden.

Verwerking persoonsgegevens conform onze privacy statement. Lees hier ons privacy statement.

Aanmelding geslaagd Bedankt voor je aanmelding!

Ja, ik ben VA en wil meer info



Ik ga akkoord dat ik meer informatie over de opleiding Virtueel Succes ontvang. Hiervoor kan ik me op ieder moment afmelden.

Ik ga akkoord met het privacyreglement. Lees hier ons privacy statement.

Aanmelding geslaagd Bedankt voor je aanmelding!

Ja, ik werk in loondienst en wil meer info



Ik ga akkoord dat ik meer informatie over de opleiding Virtueel Succes ontvang. Hiervoor kan ik me op ieder moment afmelden.

Ik ga akkoord met het privacyreglement. Lees hier ons privacy statement.

Aanmelding geslaagd Bedankt voor je aanmelding!