Ben jij al bezig met Evergreen marketing?

Ben jij al bezig met Evergreen marketing?

Deze week stond de module Evergreen marketing op de agenda. Ik had er werkelijk nog nooit van gehoord. Bij Evergreen moest ik gelijk denken aan de Liga. Maar ik kan je vertellen, daar heeft het helemaal niets mee te maken.

Wat betekent Evergreen?
Als je in het woordenboek het woord evergreen opzoekt, vind je de volgende betekenis: boek, lied enz., dat generaties lang populair blijft. In marketingtermen is evergreen een artikel dat niet tijdgebonden is en daardoor op elk moment verspreid kan worden. Evergreen content is een vorm van content op websites die te allen tijde geldig is en ook op de lange termijn relevant is. Je kunt het dus altijd toepassen: het is niet tijdgebonden en je kan het keer op keer gebruiken.

Wat kun je evergreen maken?
Stel: je geeft webinars om je prospects kennis te laten maken met je bedrijf. Een webinar voorbereiden en presenteren is erg arbeidsintensief. Hier ben je als ondernemer veel tijd mee kwijt. Een webinar is daarom de perfecte tool om het evergreen te maken.

Enkele voordelen als je je webinar evergreen maakt:

  • je hoeft het maar één keer te ontwikkelen
  • het maar één keer op te nemen
  • je kunt het steeds weer opnieuw gebruiken.

Uiteraard ben je zelf wel aanwezig tijdens het webinar om de interactie aan te gaan met de deelnemers en hun vragen te beantwoorden. Naast een webinar kun je ook een lancering en automation flow (e-mail marketing) evergreen maken.  

Kortom: als jij evergreen marketing kan en gaat toepassen, heb je straks meer tijd voor je klanten of andere taken. Taken die je steeds wilt oppakken maar waar je niet aan toekomt vanwege tijdgebrek.

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *