Acquisitie op zak

Deze blog open ik opnieuw met het item dat vervlochten is in mijn werkweek: acquisitie. Gelukkig is er veel over geschreven. Ik put daarvoor niet alleen uit de modules van de opleiding Lopend VP bedrijf. Hoe meer informatie ik kan opnemen hierover hoe makkelijker de acquisitie gaat, toch? Zo stuitte ik op de waaier van Nienke Verhoeven & Roderik van der Meulen ‘Acquisitie op zak’. De strekking is duidelijk. Met deze waaier heb je een helder overzicht over hoe je het best klantenwerven kan systematiseren. Hiermee heb ik een flinke dosis informatie in the pocket! Aanrader dus voor starters!

 

De reden dat op zoek was naar meer input, was een overdenking. ‘Heb ik het nu wel goed aangepakt?’ De situatieschets. Een gesprek met potentiële opdrachtgever (OG) – uitwisselen van contactgegevens – gesprek – een tweede gesprek – OG vraagt naar een factsheet (had ik toen niet, was nog lang niet zo ver) – kortgeleden: contact via mail over ander onderwerp – wedervraag OG: heb je al een factsheet? En nu komt het. Ik heb aangegeven dat ik nog werk aan mijn factsheet met informatie (mijn propositie) maar dat ik wel mijn website op orde en online heb. Die link stuurde ik door…
Achteraf bedenk ik me, had ik nu gewoon niet moeten reageren? Geen link moeten sturen? Meteen aan de telefoon moeten hangen om hem te vragen voor een afspraak? Wat is slim? Of, had ik even mijn factsheet/propositie/flyer/waaier in concept naar hem toe moeten sturen? Kortom gedachten buitelen over elkaar heen. Wat zou jij doen, daar ben ik nieuwsgierig naar!? Want dit soort situaties kom je alleen maar ‘in het echt’ tegen en vind je in geen enkele waaier 😉 Laat je reactie en tips hieronder achter. 

Trouwens, de waaier is echt een aanrader en te bestellen via verschillende wegen.

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *