90 seconden zakelijk kletsen

Ik ben nu al een tijdje actief aan het profileren met mijn bedrijf Miss VA, ik weet welke diensten ik aanbied, wie mijn potentiële klanten zijn en nog beter; waarom ik dit doe.

De online accounts zoals de zakelijke Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter en nog een paar anderen, gespecificeerd op mijn niche (de Hippische ondernemers) hebben zowel mijn verhaal, maar ook mijn afbeeldingen, YouTube filmpjes en reacties al lang gezien.

Maar we mogen de doelgroep die (nog) niet zo actief is online zeker niet vergeten, want ook daar liggen potentiële  opdrachtgevers verscholen.

Dit houdt in dat ik voor deze groep mensen een andere benadering moet zoeken,  dat houdt in; T.V of krant.

Aangezien RTL en andere televisie zender geen interesse hebben in mijn voorstel ronde, heb ik mij gericht tot de regionale dagbladen, kranten dus. En zo stond ik in november 2017 al in het Algemeen Dagblad Rivierenland met hooguit 12 woorden over mijn stap als ondernemer, maar afgelopen woensdag 7 februari stond ik dan op een volledige pagina in een van de regionale kranten; het Kontakt super mooi stuk lees zelf maar eens, en ja daarvan ga ik wel beetje zweven van trots, al hoop ik dat niemand het ziet.

Maar wat nog mooier is, is dat dit op donderdag 8 februari, de pitch positie had besproken tijdens de bijeenkomst van  ondernemersvereniging Altena in het hoofdkantoor van de Rabobank. Pitch positie houdt in dat je 90 seconden de tijd krijgt om jouzelf en jouw bedrijf te presenteren tegen over alle aanwezigen, let wel een goed 80 mensen heb ik het nu dan over.Dit is overigens niet gratis.

Ik had deze plek in november al besproken toen ik voor het eerst bij een netwerk bijeenkomt ben gaan kijken.Inmiddels zie ik online zo veel netwerk bijeenkomsten staan, heb ik de nodige al bezocht maar ook de nodige laten liggen. Je krijgt uiteindelijk zelf door waar jij jezelf het prettigste bij voelt. Ik raad de Bitterballen bijeenkomst aan, de Makro netwerk bijeenkomsten/ ontbijten en zeker de regionale. Er zijn ook veel Business clubs waar je voor moet betalen om daar lid van te mogen zijn, daar wordt vaak ook gekeken naar jouw omzet, hier pas ik persoonlijk dus voor, ik wil dat men zich mij herinnert om mijn verhaal en mijn passie in datgene wat ik doe, niet de cijfers op mijn bank rekening.

90 seconden kletsen over mijn bedrijf en wat ik doe, jeetje, dat is echt niet veel tijd.Ik weet natuurlijk sowieso wel welke boodschap ik over wil brengen maar in 90 seconden is nogal een uitdaging. Praten lukt mij overal, ik hoef niks voor te lezen, op te schrijven, in te gaan studeren ongeacht het onderwerp, ik weet heel goed wat ik wil zeggen , maar Help die 90 seconden!!!!

Ik heb dus maar wel in mijn notities op mijn telefoon getypt wat ik over wil brengen en nog belangrijker, hoe krijg ik terugkoppeling hier op van de aanwezige ondernemers… hmmm dat is nog een aandachtspunt.

Ik heb uiteindelijke flyers ontworpen met daarin een denk moment met terugkoppeling actie speciaal voor de ondernemers, en wat denk je, die werden op 7 februari keurig op tijd gebracht met de post, over timing gesproken…

En daar stond ik, donderdag 8 februari om half 10 scherp, zenuwen gierend in mijn buik, maar zelfverzekerd op de rode stip, met goede schoenen aan deze keer en microfoon in mijn hand en ja…hoppa mijn verhaal gedaan, er goed bij stil gestaan om iedereen aan te kijken, niet te snel te praten en ook nog adem te halen tussendoor. Het is me gewoon gelukt met zelfs nog 3 seconden over hahahaaa!!

Naderhand zag ik mensen die mijn flyers pakten, yes dacht ik dat stukje is goed begrepen, ze verdwenen opgevouwen in binnen zakjes, tasjes, los in de hand, ik vond het prima, als ze maar mee zouden gaan, en dat gingen ze.

In de dagen erna ben ik door menigeen uitgenodigd om connectie te maken via LinkedIn en heb ik ook al een aanvraag gehad van een potentiële opdrachtgever, kijk en dan ben ik tevreden, uiterst tevreden zelfs!

Reactie verzenden

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *