Petra Fehring | 19 oktober 2022
5 tips hoe je snel begrijpt wat belangrijk is bij online tools

Wanneer zet je welke tool in?
Als Virtueel Assistent heb je behoefte aan kennis over online tools. Je wilt graag nieuwe dingen leren over o.a.:
- Programma’s in de Cloud
- De wijze waarop je digitaal werkzaamheden uitvoert
- Kennis over online marketing tools
- Alles wat op virtueel gebied mogelijk is
- Online ondernemerschap
Laten we wel wezen: als VA weten we echt wel hoe Facebook werkt. En een LinkedIn pagina hebben we ook. Nieuwsbrieven lezen we volop (anders had je dit ook niet gezien 😉 ). Videofilmpjes staan op Youtube en bekijken we om te leren hoe je iets moet doen. En ja, we begrijpen dat een webinar een online seminar is.
De zoektocht van Virtuele Assistenten ligt veel meer in kennis over hoe het werkt en wanneer je wat inzet.
Maar dat valt nog niet mee. Er is nl. geen training in de markt die exact uitlegt hoe je van stap tot stap een online bedrijf opzet. Ik hoor veel VA’s uit de markt vertellen dat ze zelf op onderzoek uitgaan. In de praktijk uitdokteren hoe de techniek werkt. Van binnen naar buiten onderzoeken wat een tool allemaal kan.
Ik zeg: chapeau!! Want als je onderzoek naar de techniek en tools doet, ontdek je dat er veel meer mogelijk is dan je wellicht dacht.
Werkervaring uit het verleden heeft ons al geleerd dat je gerust op knopjes mag drukken. Dat je niet zo 1-2-3 iets ‘verknalt’ en dus moet uitproberen. Dus doen is het credo! Maar dan ben je er nog niet.
Want een tool onderzoeken en kennen is heel handig. Wat echter ook belangrijk is, is de achtergrond begrijpen waarom je een tool toepast. Waarom je iets gebruikt. Wanneer kies je voor het een en wanneer kies je voor het ander.
Daarom deel ik graag 5 tips hoe je snel begrijpt wat belangrijk is bij online tools:
Kijk naar tools op het gebied van jouw aanbod
Hopelijk heb je zo wat inzichten waar je allemaal naar kunt kijken om meer te leren en te begrijpen wat belangrijk is voor online tools.
Kijk daarnaast naar de diensten die jij aanbiedt: welke tools kun je inzetten om jouw klanten te helpen bij het werk dat jij voor hen uitvoert?